Børn i Berlin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.000 visninger
8 svar
11 synes godt om
22. september 2016

FruJacobsen

Godaften de damer

Jeg tager en tur til Berlin om et par uger sammen med min mand og vores to børn på 2 og 4. Vi har læst en del på nettet, men vil også lige spørge herinde, om nogle af jer har nogle anbefalinger eller andre gode råd i forhold til Berlin, når man rejser med børn - og mon børnetøj er billigere?? Så vil jeg udskyde vinterindkøbet

På forhånd tak for svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2016

God-mor

Godaften de damer

Jeg tager en tur til Berlin om et par uger sammen med min mand og vores to børn på 2 og 4. Vi har læst en del på nettet, men vil også lige spørge herinde, om nogle af jer har nogle anbefalinger eller andre gode råd i forhold til Berlin, når man rejser med børn - og mon børnetøj er billigere?? Så vil jeg udskyde vinterindkøbet

På forhånd tak for svar.

Nu rejser vi til Berlin mindst 1 gang om året. ELSKER den by! 

Vi har en datter på nu 3 år, som vi i sommers havde med i zoologiskhave. Super hyggelig have og en overkommelig pris  

Derudover ville jeg tage en tur i fjernsynstårnet, hvot der er en skøn skøn udsogt udover Berlin.

Så er der Kadewe som er et kæmpe shoppingcenter og med lækkert børnetøj! Meget er lidt billigere end herhjemme, og vi kommer altid hjem med tøj både til datteren og til os selv

Så ligger der legocenteret og chokoladefabrikken, som laver rittersport. Der kan man selv få lov at sammensætte sin personlige rittersport og få med sig hjem.  

Derudover er der skønne grønne områder i byen! Jeg vil også anbefalde jer at tage en tur i Sony Centeret som ligger på Potsdammer Platz, og tjekke ud hvad der går af børnefilm. 

Berlin er en børnevenlig by, og vores datter nyder at være der. Det er også noget billigere at spise ude i Berlin 

God tur

Anmeld Citér

22. september 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg var i Berlin med mine børn på 4 og 7 her i sommer, og det var helt fantastisk.

Vi var i zoo en dag, ved Berlin muren, Check point Charlie, Brandenburger Tor og Potzdamer Platz samt den gamle togstation for at fragte jøder. Vi var også oppe i fjernsynstårnet, som dog var hamrende dyrt at komme op i, og der skal vi ikke op igen men sjovt at se det.

Derudover gik vi nogle lange ture i Tiergarten, som er helt fantastisk. Jeg havde aldrig været der før, men det er absolut ikke sidste gang, vi er i Berlin.

JEg kan ikke svare på priser om tøj, da vi var på rygsæksrejse og derfor overhovedet ikke købte noget på turen udover mad

Anmeld Citér

23. september 2016

Noahmor

FruJacobsen skriver:

Godaften de damer

På forhånd tak for svar.

Berlin er genial til børn. 

Der er masser af legepladser. Søg på legepladser i Berlin, der findes en hjemmeside der har samlet dem. 

Derudover ligger Primark i Berlin. Er mega billigt børnetøj i H&M kvalitet. 

Zoologisk have er rigtig skøn og kæmpestor. 

Anmeld Citér

23. september 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har været i Berlin flere gange og var det senest i sommers med vores to børn på 8 måneder og 3 år. Vi boede på et godt hotel med familieværelser, der viste sig at være en lille lejlighed, og endda til en rigtig god pris.

Hos os var Zoo, Tiergarten og kuplen på Reichstag store hit hos den store. Den lille var lidt ligeglad med, hvor han var . Derudover har vi en datter, der er meget glad for at shoppe og prøve tøj, så vi brugte også noget tid i butikker.

Tøjet er generelt billigere end i Danmark, så vi fik købt ind til os alle. KaDeWe synes jeg dog var en skuffelse i forhold til, hvad jeg kan huske fra tidligere besøg (det var dog længe siden jeg sidst har været i butikken). Der er et kæmpe udvalg, men synes kun, at der var meget dyre mærker og ikke billigere end Danmark. F.eks. kostede Molo det samme som herhjemme. Der er dog masser af andre gode shopping muligheder. 

Anmeld Citér

23. september 2016

modesty

FruJacobsen skriver:

Godaften de damer

På forhånd tak for svar.

Andre skriver at tøjet er billigere - det er ikke min erfaring. De mærker vi har herhjemme, koster det samme.

Men ja - de har en Primark som er ekstremt billig og der er også tit udsalgsrækker selv når det er udenfor udsalg-sæsonen.

Anmeld Citér

23. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Vi har haft min datter med til Berlin siden hun var spæd, fordi det er så nemt og børnevenligt - og fordi vi elsker byen, selvfølgelig.

Personligt ville jeg springe alt det "kedelige" Torben-tourist halløj over og i stedet slippe dem løs i Tiergarten, på legepladserne i Prenzlberg, i Zoo eller på det tekniske museum (super fedt for små pilfingre, hvis vejret driller).

Priser på mad og drikke er vel en 20% billigere end København. Tøjpriserne har jævnet sig en del de sidste par år synes jeg, så det er ikke vanvittig meget billigere.

God tur - det er herligt!

Anmeld Citér

23. september 2016

Janey

Profilbillede for Janey
modesty skriver:

Andre skriver at tøjet er billigere - det er ikke min erfaring. De mærker vi har herhjemme, koster det samme.

Men ja - de har en Primark som er ekstremt billig og der er også tit udsalgsrækker selv når det er udenfor udsalg-sæsonen.

Det er helt rigtigt, at de danske mærker ikke er billigere i Berlin, medmindre man finder nogle gode mindre butikker og vil "nøjes" med ældre kollektioner. Jeg gjorde selv nogle gode Molo-køb i en lille børnetøjsforretning, som også havde andre danske mærker billigere end i Danmark (ældre kollektioner). 

Jeg baserer selvfølgelig mit svar på de mærker, jeg selv køber, og de er billigere i Tyskland (bl.a. Desigual og Ralph Lauren).

Anmeld Citér

26. september 2016

FruJacobsen

Tusind tak for jeres gode råd vi glæder os til at opleve, hvad Berlin har at byde på!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.