3 års undersøgelse - Mislyd ved hjertet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.310 visninger
14 svar
8 synes godt om
21. september 2016

baby_drømme

Jeg har været med min søn til sin 3 års undersøgelse i dag og her fandt lægen en mislyd ved hjertet. 

Der har intet været ved de forrige undersøgelser, så det kom som et chok... Vi får en indkaldelse til børnemodtagelsen om et par uger - hvilket jeg synes er om lang tid? 

Er der nogen af jer, som har været ude for det samme? Er naturligvis bekymret  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2016

Abracadabra

Omkring halvdelen af alle børn i den alder har en mislyd. Medmindre dit barn har andre symptomer såsom svær åndenød ved aktivitet eller svært ved at tage på, så er det HELT fredeligt. HELT HELT HELT fredeligt. Børnehjerter lyder mere rungende end voksenhjerter.

Koldt vand i blodet.

Anmeld Citér

21. september 2016

baby_drømme

Abracadabra skriver:

Omkring halvdelen af alle børn i den alder har en mislyd. Medmindre dit barn har andre symptomer såsom svær åndenød ved aktivitet eller svært ved at tage på, så er det HELT fredeligt. HELT HELT HELT fredeligt. Børnehjerter lyder mere rungende end voksenhjerter.

Koldt vand i blodet.

Han har ikke andre symptomer, så det er godt. Men alligevel kan jeg ikke lade vær med at tænke det værste - jeg må slå koldt vand i blodet  

Anmeld Citér

21. september 2016

Moar2011

EJA skriver:

Jeg har været med min søn til sin 3 års undersøgelse i dag og her fandt lægen en mislyd ved hjertet. 

Der har intet været ved de forrige undersøgelser, så det kom som et chok... Vi får en indkaldelse til børnemodtagelsen om et par uger - hvilket jeg synes er om lang tid? 

min venindes datter, har en mislyd da hun var til 2års undersøgelse, forælderne skulle vente på indkaldelse fra det lokale sygehus, det tog os et par uger før det var hendes tid. for at få afvide de gerne vil have scannet hjertet på et sygehus med hjerteafdeling. så endnu en ventetid.

så kan sagtens forstå din frustration.

Anmeld Citér

21. september 2016

migxher

Jeg oplevede det ved 12 måneders undersøgelse af min dreng (: Lægen mente at hun hørte en mislyd, og der havde altså intet været før, ingen andre havde hørt noget.
Så vi blev sendt til en scanning på sygehuset fordi hun ville være på den sikre side, det var dog heldigvis intet, hun havde bare hørt forkert. 

Anmeld Citér

21. september 2016

migxher

Min læge sagde så også at det ikke var unormalt at små børn kunne have en mislyd. Oftes er det helt ufarligt og noget de vokser fra. Kun hvis der samtidig er andre tegn og symptomer kan det selvfølgelig være mere alvorligt (: 

Anmeld Citér

21. september 2016

De3Guldklumper

Jeg er født med mislyd og min ældste datter er også. Den dag i dag har vi stadig mislyd - datteren er tjekket på Skejby men vi lever i bedste velgående og er ikke hæmmet af det på nogen måde

Anmeld Citér

21. september 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
EJA skriver:

Mange børn har en mislyd ved hjertet. Som er så lille at den kan være svær at høre.

Jeg har et barn det er født med hjerteproblemer og opererer for dette

ud fra hans sygdom har vi mødt mange børn der har et ubetydeligt hul i hjertet som de lever med uden problemer hele løbet.

Jeg ved ventetiden kan være lang. Men jeg vil trøste dig med at jeres læge ikke ville sende jer hjem og vente hvis han mente det var alvorligt. 

Så nyd jeres søn og tænk jeres læge kun vil jeres søn det bedste.

Håber du vil skrive en opdage når i har været til scanning

Anmeld Citér

21. september 2016

Liv_86

EJA skriver:

Min datter havde også en mislyd, som de fandt til en børneundersøgelse på Skejby. Hun var 6 år og der har aldrig været mislyd før. 

Var mega nervøs og vente tiden var lang synes jeg. Heldigvis var hendes hjerte helt normalt. 

Lægen sagde at mislyde godt kunne opstå hvis blodet strømmer for hurtigt gennem hjertet og det kan også give trykken i hjertet. Min datter havde også nogen gange klaget over ondt i hjertet. 

Er sikker på at alt også viser sig at være ok ved din søn

Anmeld Citér

21. september 2016

baby_drømme

Tak for alle jeres svar, de har hjulpet meget  

Jeg tager det mere roligt nu, og HÅBER på at der ingenting er i vejen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.