Gravid og sygemeldt med depression/stress? Andre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2016

Anonym trådstarter

Hjælp mig.. 

Jeg tror jeg er ved at ryge ned i et stort stort sort hul. Jeg er gravid i 20 uge.

Jeg græder og græder og græder og jeg kan ikke rigtig sætte ord på hvorfor.. Jeg kunne sove hele dagen væk efter endt arbejds dag, vågner jeg tilgænggæld om natten så kan jeg ikke falde i søvn igen, fordi tankerne bare køre derud af.. 

men nu fik jeg endelig bestilt en tid ved lægen og jeg knækkede fuldstændig i telefonen da jeg spurgte om hun kunne hjælpe mig..  

Nu frygter jeg så meget den læge samtale for jeg ved ikke hvad jeg skal sige til hende uden jeg bare begynder og græde igen.. Det er så svært for mig at åbne op og fortælle hvad jeg virkelig føler.. 

Hvordan har i Andres læge samtaler fungeret så jeg måske bare kan forberede mig en lille smule eller ved hvad det er jeg kommer ind til.. 

Vil så gerne være glad igen for jeg er så bange for det går ud over min lille baby at jeg er ked af det hele tiden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hjælp mig.. 

Jeg tror jeg er ved at ryge ned i et stort stort sort hul. Jeg er gravid i 20 uge.

Jeg græder og græder og græder og jeg kan ikke rigtig sætte ord på hvorfor.. Jeg kunne sove hele dagen væk efter endt arbejds dag, vågner jeg tilgænggæld om natten så kan jeg ikke falde i søvn igen, fordi tankerne bare køre derud af.. 

men nu fik jeg endelig bestilt en tid ved lægen og jeg knækkede fuldstændig i telefonen da jeg spurgte om hun kunne hjælpe mig..  

Nu frygter jeg så meget den læge samtale for jeg ved ikke hvad jeg skal sige til hende uden jeg bare begynder og græde igen.. Det er så svært for mig at åbne op og fortælle hvad jeg virkelig føler.. 

Hvordan har i Andres læge samtaler fungeret så jeg måske bare kan forberede mig en lille smule eller ved hvad det er jeg kommer ind til.. 

Vil så gerne være glad igen for jeg er så bange for det går ud over min lille baby at jeg er ked af det hele tiden 

For det første så er det helt ok at græde når man sidder hos lægen. Jeg har gennem mine teenage år kæmpet flere gange med depression, og jeg har helt ærligt ikke tal på hvor mange gange jeg har siddet og grædt hos lægen eller hos en psykolog. 

Når du snakker med lægen vil h*n vurdere om du skal videre til psykolog, eller om samtaler med lægen evt kunne være nok. 

Og da du er gravid vil du få tilbudt at blive tilknyttet et team for sårbare gravide. - Det blev jeg tilbudt da jeg blev gravid, men takkede nej, da jeg ikke havde behovet, så har ikke nogen erfaring i hvad det er. 

Du vil sandsynligvis også blive tilbudt flere besøg af sundhedsplejersken end normalt. Det er ikke som sådan for at holde øje med dig, men for at hjælpe dig og din baby bedst muligt.

Jeg blev selv fulgt tættere end normalt af sp, og det var guld værd! Jeg havde det lidt svært i de første par måneder som mor, og min sp var simpelthen sådan en god støtte. Hun satte mig blandt andet i kontakt med en frivillig fra en lokal kirke, som kom en gang om ugen og hjalp mig med noget af det huslige som jeg havde svært ved at overskue. Og hun sørgede for at jeg kom i en særlig ung mødregruppe, hvilket var en fantastisk oplevelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.