jeg vælger at skrive som anonym da jeg ikke ser grund til mit problem kommer ud blandt folk jeg kender. Dette er min første vej til at anerkende mit problem.
jeg vælger samtidig at man ikke skal kunne svare anonymt da jeg syntes folk skal kunne stå ved hvad de skriver. Og folk har til dens til at gemme sig bag den anonyme maske.
jeg vil gerne meddele om at hvis du IKKE har noget konstruktivt/ positiv du kan sige, så klik venligst ud af denne tråd, jeg ved godt at det er et problem og du bedes venligst acceptere at sådan er jeg.
Jeg er afhæning af cola. Det er ikke slemt og slet ikke så slemt som det kunne være. Jeg drikker 0,5-1 l om dagen oftes kommer det aldrig op på mere end 0,5 liter.
Jeg drikker det både på mit uddannelses sted og når jeg er hjemme, f.eks i dag købte jeg den 0,5 l Flaske til morges, og der er stadig 1/4 del tilbage I den.
Jeg tænker der må være flere der har svært ved at slippe colaen af forskellige årsager.
Nu er sagen den at jeg har et barn på 1 år, hidtil har mit barn forstået at det ikke altid er man får det samme som mor. Mit barn får ALTID vand eller mælk til maden, barnet for aldrig, cola, juice, saftevand eller andre ting. Mit barn aner ikke hvad de andre ting er. Og søger/spørg ej heller efter det.
Jeg er overhovedet ikke klar til at stoppe med at drikke cola, mit liv står pt på kæmpe rod med mit barns anden forælder, og det påvirker mig rigtig meget. Mit barn stortrives iflg dp og andre offentlige personer, i min hverdag trives jeg og alt i min liv går strålende på nær det med den anden forælder.
Jeg tænkte hvis man sætter sig i mit sted hvor man ved at man ikke er klar til at stoppe med den afhæninghed man har, men man samtidig frygter ens barn vil blive afhæning, hvad ville du gøre for ikke at give denne dårlige vane videre.? du kan evt tænke på hvis du har haft en anden dårlig vane som du ikke ville have dIt barn overtog?
Jeg er meget påpasselig med at vi skal spise sundt og varieret mad, det er kun colaen der er et kæmpe hængeparti for mig.
Som skrevet har jeg ikke brug for negative kommentare, og andres koghed om hvordan man bedst stopper. Hold jer til mit enlige spørgsmål som er hvordan jeg undgår at give mit barn mine dårlige vane.