søger gode råd..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

234 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. september 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg holder mig lige anonym da der ikke er nogen i vores omgangskreds der ved vi er gravide da vi kun er i 7'ene uge. 

Mit spørgsmål lyder på..

jeg er enormt plaget af kvalme og harceleret det i 5 dages tid nu, også enkelte opkastninger. Jeg kan ikke rigtig lave andet end at ligge flat på ryggen, uden konstant at være ved at kaste op, og det er vare noget rigtig møg, da jeg for alt i verden gerne vil passe min skole. Nogen der har nogen vidunder husmor råd? Hver eneste gang jeg har 10 minutter uden kvalme tænker jeg "yes! Overstået", og så går der et par minutter og så rammer den for fulde smadre igen.. :-( Jeg er efterhånden desperat. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2016

Pianisten

Jeg er heldigvis ikke nået til kvalmestadiet endnu, men har hørt at små, hyppige måltider hele tiden hjælper meget. Min mor led meget af kvalme og måtte spise morgenmaden på sengekanten, inden hun stod op, for at det ikke skulle blive for slemt. Et par kiks var nok Så prøv at spise små måltider hele tiden og se om det ikke hjælper.

Anmeld Citér

20. september 2016

Anonym trådstarter

Tak for rådet. Det vil jeg prøve! Får det bare (ihvertfald i løbet af dagen) dårligere når jeg spiser. Kan næsten ikke få det ned..  

Anmeld Citér

20. september 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Hej piger. 

Jeg holder mig lige anonym da der ikke er nogen i vores omgangskreds der ved vi er gravide da vi kun er i 7'ene uge. 

Mit spørgsmål lyder på..

jeg er enormt plaget af kvalme og harceleret det i 5 dages tid nu, også enkelte opkastninger. Jeg kan ikke rigtig lave andet end at ligge flat på ryggen, uden konstant at være ved at kaste op, og det er vare noget rigtig møg, da jeg for alt i verden gerne vil passe min skole. Nogen der har nogen vidunder husmor råd? Hver eneste gang jeg har 10 minutter uden kvalme tænker jeg "yes! Overstået", og så går der et par minutter og så rammer den for fulde smadre igen.. :-( Jeg er efterhånden desperat. 

Jeg havde meget glæde af sea-bands og mange små måltider 

Tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

20. september 2016

KissMeKissMeKissMe

Mit bedste råd er også at sørge for ikke at være sulten. 

Altså spise inden du mærker sult og små måltider. I starten spiste jeg hver 2. time eller sådan noget. 

Har hørt for nogle, at de er blevet nødt til at stille vækkeur og spise en kiks om natten for at undgå morgenkvalme. Men så slemt har jeg slet ikke haft det, så det er ikke en personlig erfaring. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.