Studerende mor, far i job - hvordan med barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.751 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2016

Nel

Hej!

Jeg giver det et forsøg, og ser om nogen af jer herinde ved noget eller måske selv har erfaring med det.

Jeg er studerende og har termin i maj, min kæreste har fuldtidsarbejde. Jeg ved at jeg får 12 ekstra SU klip til barsel, og min kæreste har ret til 22 ugers barsel med løn (udover de første uger efter fødslen)

Men hvordan er regler med fordelingen af barsel, når den ene er studerende og den anden er i job? Gælder det samme, at hvis min kæreste skal have barsel, så mister jeg nogle af de SU klip eller hvorledes? 

Da jeg ikke er så langt henne, har jeg ikke talt med studievejleder/SU vejleder endnu, ej heller har min kæreste fortalt det på sit arbejde, så der går lidt tid før vi kan rådgive os hos dem. Derfor ville jeg lige høre herinde, da jeg intet kan finde på nettet om det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Nej, de to systemer er uafhængige af hinanden. Du beholder de 12 klip.

Anmeld Citér

20. september 2016

Nel

Tak for svar Vil det så sige, at min kæreste kan tage fuld barsel samtidig med mig?

Anmeld Citér

20. september 2016

God-mor

Nel skriver:

Tak for svar Vil det så sige, at min kæreste kan tage fuld barsel samtidig med mig?

Kære Ts

Jeg og min kæreste står i samme situation og jeg har fået at vide at uanset hvad beholder jeg mine 12 barselsklip og min kæreste kan tage fuld barsel undtaget de 14 uger som er forbeholdt mor. Du mister ikke noget ved at din kæreste tage barsel. 

Anmeld Citér

20. september 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Nel skriver:

Ja

Anmeld Citér

20. september 2016

Nel

God-mor skriver:

Kære Ts