Kløe i numsen om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.910 visninger
15 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2016

Moar2011

Morgen

Jeg blev igår ringet op at min søns storbørnsgruppen, de mistænkte ham for at have børneorm, pædagogen beskrev det som, lidt lange, mørke lidt rødlige. - hvad kan det være? og hvilke orm er det?

Pædagogen spørg ham så, om numsen nogen gange klør, hvor til han svare ja, om natten.

Jeg kunne først få en tid ved lægen idag 

Her til morgen. vil jeg lige kigge ham i numsen, med forventningen om at jeg vil kunne se noget, i det at børneorm, ligger sig ude ved numsen om natten, men jeg kunne intet se.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2016

MissTas

Moar2011 skriver:

Morgen

Jeg blev igår ringet op at min søns storbørnsgruppen, de mistænkte ham for at have børneorm, pædagogen beskrev det som, lidt lange, mørke lidt rødlige. - hvad kan det være? og hvilke orm er det?

Pædagogen spørg ham så, om numsen nogen gange klør, hvor til han svare ja, om natten.

Her til morgen. vil jeg lige kigge ham i numsen, med forventningen om at jeg vil kunne se noget, i det at børneorm, ligger sig ude ved numsen om natten, men jeg kunne intet se.

Lyder som børneorm .. De kommer nemlig ud til endetarmsåbningen om natten når der er godt varmt og derfor klør det. Også derfor man ikke altid kan se dem om dagen. 

Det noget smitsomt noget, så hele familien skal i flere måneders behandling.. 

Anmeld Citér

20. september 2016

Anonym

Når han kommer til læge vil han nok få foretaget et analtryk 

som er noget klisterbånd af en art som fanger de små æg 

Anmeld Citér

20. september 2016

Moar2011

Lyder som børneorm .. De kommer nemlig ud til endetarmsåbningen om natten når der er godt varmt og derfor klør det. Også derfor man ikke altid kan se dem om dagen. 

Det noget smitsomt noget, så hele familien skal i flere måneders behandling.. 

nemlig, det tror jeg også det er. vi har lige været på familie tur i weekenden, så vi er en flok der skal det igennem, hvis det viser sig for at være det  men hva, det er man jo ikke selv herre over, og det er første gang min knægt har det, hvis det er. for delen bare man snakker om det, klør det over det hele  hehe.

hvordan med sengetøj, tøj, håndklæder, tæpper osv osv? hvordan skal jeg bære mig ad for at få hjemme clean igen

hvordan med bh?

Anmeld Citér

20. september 2016

Moar2011

Anonym skriver:

Når han kommer til læge vil han nok få foretaget et analtryk 

som er noget klisterbånd af en art som fanger de små æg 

Han er skrækslagen ved tanken om at han skal til læge  

Anmeld Citér

20. september 2016

Zelinasmor

Moar2011 skriver:

Morgen

Jeg har aldrig haft min datter til læge pga børneorm. Pillerne til behandling købes i håndkøb på apoteket og skal gives en gang og så igen 14 dage efter og evt 14 dage efter dette igen. Børnene må komme i daginstitution med det samme de har fået pillerne.

Anmeld Citér

20. september 2016

Moar2011

Zelinasmor skriver:

Jeg har aldrig haft min datter til læge pga børneorm. Pillerne til behandling købes i håndkøb på apoteket og skal gives en gang og så igen 14 dage efter og evt 14 dage efter dette igen. Børnene må komme i daginstitution med det samme de har fået pillerne.

Her vil lægen se ham først  - det var så os en gæstelæge, da vores egen har ferie.

Anmeld Citér

20. september 2016

Zelinasmor

Moar2011 skriver:

Her vil lægen se ham først  - det var så os en gæstelæge, da vores egen har ferie.

Okay. Det har jeg ikke oplevet. Min datter har haft det 3 gange og alle gange har vi fået beskeden om bare at købe pillerne. 

Anmeld Citér

20. september 2016

Moar2011

Zelinasmor skriver:

Okay. Det har jeg ikke oplevet. Min datter har haft det 3 gange og alle gange har vi fået beskeden om bare at købe pillerne. 

ej okey, det da vildt der er sådan en forskel må jeg da sige.  han må nemlig ikke komme i BH før han har været ved lægen og fået svar.

Anmeld Citér

20. september 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Moar2011 skriver:

ej okey, det da vildt der er sådan en forskel må jeg da sige.  han må nemlig ikke komme i BH før han har været ved lægen og fået svar.

Det er korrekt at der findes et præparat i håndkøb. Det hedder Vanquin. Det er ikke helt så virksomt som Vermox. Vermox er det præparat, der er på recept. Det fås desuden også som flydende, hvis barnet har svært ved at sluge tabletter.

Vigtigt at hele familien behandles. Klip negelene helt korte, vask hænder grundigt og brug neglebørste og evt håndskrift flere gange dagligt i behandlingsperioden. Der gives en dosis tre gange i alt med 14 dages mellemrum. Det er fordi ormenes livscyklus fra æg til orm er 14 dage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.