Fertilitetsproblemer ungt par

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2016

nordjyllandanne

Hej derude!

Vi er et ungt par på henholdsvis 22 og 21 år, som nu har prøvet at få børn i et år, men uden held .

Vi er nu kommet dertil, hvor vi har været ved lægen og her fik jeg bl.a. taget en blodprøve.
Nu har jeg lige fået svar på blodprøven, og min læge skriver at jeg skal komme igen om 14 dage, da jeg MÅSKE (som han skriver) har for lavt stofskifte. 

Tallet lå således: 

S-Thyr.stim. hormon: 5,1 (0,30-4,5)

Mit spørgsmål lyder nu således.. Er der andre som har stået i samme situation, og evt. kan dele deres erfaringer med situationer som disse? 

Jeg har læst mig frem til, at bl.a. for lavt stofskifte og fertilitetproblemer har en sammenhæng? 

Mvh. 
En bekymret ung kvinde!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

esioul

nordjyllandanne skriver:

Hej derude!

Vi er et ungt par på henholdsvis 22 og 21 år, som nu har prøvet at få børn i et år, men uden held .

Vi er nu kommet dertil, hvor vi har været ved lægen og her fik jeg bl.a. taget en blodprøve.
Nu har jeg lige fået svar på blodprøven, og min læge skriver at jeg skal komme igen om 14 dage, da jeg MÅSKE (som han skriver) har for lavt stofskifte. 

Tallet lå således: 

S-Thyr.stim. hormon: 5,1 (0,30-4,5)

Mit spørgsmål lyder nu således.. Er der andre som har stået i samme situation, og evt. kan dele deres erfaringer med situationer som disse? 

Jeg har læst mig frem til, at bl.a. for lavt stofskifte og fertilitetproblemer har en sammenhæng? 

Mvh. 
En bekymret ung kvinde!

Det har en sammenhæng hvis der er rod i stofskiftet og det er meget vigtigt at det er velreguleret (med medicin) inden en graviditet. 

Anmeld Citér

19. september 2016

nordjyllandanne

esioul skriver:

Det har en sammenhæng hvis der er rod i stofskiftet og det er meget vigtigt at det er velreguleret (med medicin) inden en graviditet. 

Så langt kom jeg også

Anmeld Citér

19. september 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg fik konstateret for lavt stoftskifte sidste sommer efter vi havde prøvet at blive gravide i et stykke tid. Det er nu velreguleret efter et års tid (... og jeg blev gravid kort tid efter). Det er en ret normal diagnose og kan nemt stabiliseres, så jeg ville ikke bekymre mig for meget! 

Anmeld Citér

20. september 2016

loubri

Jeg har haft ubehandlet stofskifte i 3 år og begyndte at få medicin forrige vinter. 

For 3 mdr siden smed vi mini pillerne og begyndte PB. Mine stofskifte tal lå rigtig flot (2,6) inden jeg smed pillerne, men de skiftede hurtigt til at ligge på 14,9. Så vi fik af vide at PB skulle stoppes med det samme, da det bla. kan give foster misdannelser. Lægen sagde at jeg skulle op i medicin og 3 uger efter lå mit tal på 1,1. 

Ens tal skal ligge på 2,5 før lægen siger ok for graviditet da fosteret ikke har nogen skjoldbruskkirtlen i de første mange uger og derfor tager på mors stofskifte.

I lørdags testede jeg positiv og er i dag 4+2. 

Så tag det helt roligt. Stofskifte problemer er ikke farligt og kan  (nemt) behandles alt efter om der er følge sygdomme og om du konvertere de andre hormoner (t3 og t4) 

Anmeld Citér

20. september 2016

loubri

Vil også lige tilføje at jeg vejer 15 kilo for meget, gør min kæreste også og vi er begge rygere (eller var)  

Så du skal ikke tro at det er umuligt at blive gravid.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.