Folsyre, jern og andet vitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. september 2016

mt22

ENDELIG er min kæreste og jeg blevet enige om at starte PB til januar.

Dvs. jeg smider mini-pillerne i januar.
Nu har jeg læst frem og tilbage og fundet ud af at nogle anbefaler at man begynder at spise bla. folsyre 3-4 måneder før PB startes.

Mit spørgsmål er egentligt bare, hvilke vitaminer/kosttilskud jeg bør købe og hvornår jeg bør starte på disse 

Kom gerne med erfaringer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

baby_drømme

mt22 skriver:

Nu har jeg læst frem og tilbage og fundet ud af at nogle anbefaler at man begynder at spise bla. folsyre 3-4 måneder før PB startes.

Mit spørgsmål er egentligt bare, hvilke vitaminer/kosttilskud jeg bør købe og hvornår jeg bør starte på disse 

Hvor skønt, vi er netop startet på projekt lillebrøster herhjemme  Jeg tager de der multivitamin for voksne, de dækker vidst det hele. Men når jeg engang er blevet gravid, køber jeg multivitamin og jern tilskud for gravide  

Anmeld Citér

19. september 2016

MissTas

mt22 skriver:

Det anbefales at man starter med folinsyre 3 mrd før man påbegynder projekt baby  

gravid multi vitamin indeholder den mængde folinsyre der anbefales, så dem ville jeg bare starte på hvis jeg var dig.. 

Jern er først fra når du er gravid på 10. Uge  

Anmeld Citér

19. september 2016

Kattha

mt22 skriver:

Jeg blev anbefalet af fertilitetslægen at gå i gang med at tage Gravitamin allerede da vi skulle i gang med projektet. Der er folinsyre og vistnok alt hvad man ellers behøver. Dog skal der mere jern til når du engang er blevet gravid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.