I tvivl om terminsdato

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

244 visninger
4 svar
3 synes godt om
19. september 2016

LadyMe

Hejsa 

Jeg testede positiv igår morges - 41 dage efter sidste menstruations 1. dag. Jeg har testet negativ af flere omgange den sidste uges tid. Jeg har aldrig rigtig holdt specielt meget øje med min cyklus, dog ved jeg at den var 37 dage her i sommerferien. 
Derfor er jeg nu usikker på hvor langt jeg er henne, da jeg ikke rigtig ved hvor lang min cyklus er . .

Bør jeg ringe til lægen og spørge efter en terminsscanning, eller skal jeg bare vente til jeg ca. er i 9.uge ? 

Umiddelbart gætter jeg selv på at jeg er mellem 4+4 og 6+0 idag..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

sne190810

Altså .. Du kan jo bare selv bestille tid til en terminscanning/tidlig scanning hos en privat scanningsjordmoder (og ja, betale de små 400 kr selv) 

Det gjorde jeg selv sidste år, da jeg heller ingen ide havde om hvor langt jeg var henne.  

Anmeld Citér

19. september 2016

sne190810

sne190810 skriver:

Altså .. Du kan jo bare selv bestille tid til en terminscanning/tidlig scanning hos en privat scanningsjordmoder (og ja, betale de små 400 kr selv) 

Det gjorde jeg selv sidste år, da jeg heller ingen ide havde om hvor langt jeg var henne.  

De fleste steder har endda drop-in ordninger, så du faktisk bare kan dukke op uden tid fra dsg til dag. 

Rigtig hurtigt, nemt og gnidningsfrit

Anmeld Citér

19. september 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Tillykke med det  

Du kan jo ringe til lægebog forklare din situation. Hvis de finder det nødvendigt, bliver du sendt til skanning.

Men ja, ellers kan du selv købe en. Jeg ville lige vente et par uger, så du i alle tilfælde er mindst 6+. Så kan du sikkert også se hjerteblink!

Anmeld Citér

19. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

En enkelt uge fra eller til gør jo ikke det store alligevel, og terminsdatoen bliver alligevel først fastsat endeligt til NF.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.