Barsel på Kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. september 2016

LayLow

jeg afslutter mit studie i december, og skulle have startet op på nyt hold i januar. Men da det er enkeltfag jeg har, vælger jeg at rykke mine sidste fag til januar næste år istedet...

dvs jeg kommer til at skulle på barsel på kontanthjælp, da jeg endnu ikke har optjent dagpengeret (jeg blev meldt lidt sent ind )

jeg er 29 når jeg skal på barsel og har termin i februar. Er der nogen der ved hvordan økonomien ser ud i min situation?  Synes det er forvirrende at læse om men fandt noget med 8--- på uddannelshjælp og 6---- i barselstillæg... er det helt hen i vejret?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
LayLow skriver:

jeg afslutter mit studie i december, og skulle have startet op på nyt hold i januar. Men da det er enkeltfag jeg har, vælger jeg at rykke mine sidste fag til januar næste år istedet...

dvs jeg kommer til at skulle på barsel på kontanthjælp, da jeg endnu ikke har optjent dagpengeret (jeg blev meldt lidt sent ind )

jeg er 29 når jeg skal på barsel og har termin i februar. Er der nogen der ved hvordan økonomien ser ud i min situation?  Synes det er forvirrende at læse om men fandt noget med 8--- på uddannelshjælp og 6---- i barselstillæg... er det helt hen i vejret?

Jeg ved ikke om det bliver ramt af de nye kh regler, eller hvordan. 

Men hvis man ser bort fra det får du 10.849 kr før skat indtil du føder. Når du har født får du 14.416 kr før skat under hele barslen. 

- Det er i hvert fald de satser der står på beskæftigelsesministeriets hjemmeside, for gravide/barslende under 30 år.

Anmeld Citér

19. september 2016

LayLow

MummiT skriver:

Jeg ved ikke om det bliver ramt af de nye kh regler, eller hvordan. 

Men hvis man ser bort fra det får du 10.849 kr før skat indtil du føder. Når du har født får du 14.416 kr før skat under hele barslen. 

- Det er i hvert fald de satser der står på beskæftigelsesministeriets hjemmeside, for gravide/barslende under 30 år.

Hvor ser du de 14416 kr henne?

tak fordi du ville bruge tid på at hjælpe 

Anmeld Citér

19. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
LayLow skriver:

Hvor ser du de 14416 kr henne?

tak fordi du ville bruge tid på at hjælpe 

Det er grundsats og barselstillæg. Forsørgere under 30 år der ikke har ret til ekstra børnetilskud  (altså ikke er enlige) får 9.640 før skat og 4.776 før skat i barselstillæg.

Man får det samme på barsel om man er enlig eller ej, enlige får bare højere grundsats og lavere barselstillæg.

Anmeld Citér

19. september 2016

LayLow

MummiT skriver:

Det er grundsats og barselstillæg. Forsørgere under 30 år der ikke har ret til ekstra børnetilskud  (altså ikke er enlige) får 9.640 før skat og 4.776 før skat i barselstillæg.

Man får det samme på barsel om man er enlig eller ej, enlige får bare højere grundsats og lavere barselstillæg.

Jeg kan slet ikke finde de tal  men tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.