3 æg retur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. september 2016

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer der har fået 3 æg retur og hvad har udfaldet været?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at det kun er kvinder over 40 år og i meget sjældne tilfælde (hvor særlige forhold taler for det), hvor man tilbydes 3.

Spørger du, fordi du har fået tilbud om det?

Anmeld Citér

18. september 2016

Falk43

Det har jeg,  på mit sidste ivf forsøg for 3 år side. .. Uden gevinst ��

Anmeld Citér

18. september 2016

modesty

Det frarådes og det sker ret sjældent.

Men det er jo sandsynlighedsregning. Alt efter om det er fryseæg eller frisk æg er sandsynligheden pr. æg rundt regnet 20%-agtigt så vidt jeg husker. Mindre ved fryseæg, mere ved frisk æg.

Anmeld Citér

19. september 2016

Anonym trådstarter

Det er med donoræg fra udlandet og der er reglerne lidt anderledes. 

Tre er rigtig mange, men jeg tænker at når vi rejser langt efter det, ville det måske være bedst at optimere chancere med 3. 

Anmeld Citér

19. september 2016

Babilooo

Der er stor forskel på din situation og at få to æg op hos en kvinde, der har forsøgt i flere år og hvor ægget er 40 år gammelt eller mere ( som man gør i nogle tilfælde i DK). 

De æg du får i forbindelse med lgdonation er æg fra kvinder omkring 25 år som er udvalgt fordi de er fertile  og har fået børn. Dvs. Sandsynligheden pr. Æg er snarere omkring 35 pct. ved et æg og ikke 20 pct.

Der er mange aspekter ved at opnå en graviditet: sædkvaliteten og æggets kvalitet og så livmoderslimhindens parathed. Hvis æg og sæd er godt vil ægget dele sig normalt og forsøge at sætte sig fast. Men hvis livmoderslimhinden ikke er i en god tilstand vil det ikke lykkedes at fæstne sig. 

Ved ægdonation hvor æg bliver lagt tilbage er du næsten sikker på en god ægkvalitet dvs. Ofte er det slimhinden der kan være afgørende. Jeg har været i Grækenland tre gange, og her tilbød de også tre æg lagt tilbage. Første gang fik jeg tre æg op uden held. Jeg fik en søn ved sidste forsøg og er ret sikker på at det var priming af slimhinden der gjorde udslaget- de andre gange havde det også været prima æg. 

Pointe: slimhindens kvalitet er svingende fra gang til gang. Således vil det optimale i forhold til at opnå graviditet være at lægge et æg op ad gangen, for hvis slimhinden er dårlig den ene gang er der stadig to andre æg at prøve med. Og risikoen er netop hvis du sætter 3 gode æg op og slimhinden også er god vil den være god for alle æg, med risiko for trillinger. 

I Dk ville jeg lægge et æg tilbage af gangen. I udlandet ville jeg nok holde mig til 2 og så fryse æg ned som blastocyster.

hvilken klinik går du ved..?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.