Juhu!!! Hvornår ringer jeg til lægen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
15 svar
1 synes godt om
18. september 2016

mamatobe

Efter p-pille stop for knap 3 mdr siden, stod jeg her til aften med denne test! Er vi ikke enige om, at den er positiv? Den anden streg kom inden for 2 minutter.

Hvornår ringer jeg til lægen? Jeg vil være omkring 4+2  idag.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2016

KissMeKissMeKissMe

Yeaaa skriver:

Efter p-pille stop for knap 3 mdr siden, stod jeg her til aften med denne test! Er vi ikke enige om, at den er positiv? Den anden streg kom inden for 2 minutter.

Mange gange tillykke 

Jeg ville nok ringe til lægen om en 3-ugers tid  Gætter på, at de vil se dig omkring 9+. 

Anmeld Citér

18. september 2016

mamatobe

KissMeKissMeKissMe skriver:

Mange gange tillykke 

Jeg ville nok ringe til lægen om en 3-ugers tid  Gætter på, at de vil se dig omkring 9+. 

Tak!

Er det meget ens ved alle læger omkring 9-uger?

Anmeld Citér

18. september 2016

KissMeKissMeKissMe

Yeaaa skriver:

Tak!

Er det meget ens ved alle læger omkring 9-uger?

Altså doubletesten (den til de bruger til downs-risikoberegning) kan tages fra 8+. Og helst inden 10+0. Så det er i det to-ugersinterval, at første lægeundersøgelse ligger. 

Man kan selvfølgelig godt booke tiden i vildt god tid, men personligt synes jeg, at det var rart at vente. Så følte jeg ikke, at jeg jinxede det (irrationelt). Men på et mere rationelt plan havde jeg heller ikke lyst til at skulle ringe og afbestille i fald, at tingene ikke gik som de skulle. 

Anmeld Citér

18. september 2016

striber

Tillykke 

Jeg ville ringe imorgen. Hos os er der til tider 4 ugers ventetid på en tid, så hellere ringe nu, og få en tid om nogle uger

Jeg kom til første lægeundersøgelse da jeg var 5 uger første gang. Og 8 uger anden gang

Anmeld Citér

18. september 2016

Pianisten

Kæmpe tillykke! Har også lige selv testet positiv i dag, 4+4 Jeg ringer til min læge i morgen. Synes jeg har hørt meget forskelligt om hvornår lægen vil se en, og så kan jeg godt lide at være ude i god tid

Anmeld Citér

18. september 2016

mamatobe

striber skriver:

Tillykke 

Jeg ville ringe imorgen. Hos os er der til tider 4 ugers ventetid på en tid, så hellere ringe nu, og få en tid om nogle uger

Jeg kom til første lægeundersøgelse da jeg var 5 uger første gang. Og 8 uger anden gang

Tak, det må jeg lige finde ud af! Et andet spørgsmål; hvornår fortæller man det til arbejdsgiver? Jeg er VIRKELIG ny i det her

Anmeld Citér

18. september 2016

mamatobe

Pianisten skriver:

Kæmpe tillykke! Har også lige selv testet positiv i dag, 4+4 Jeg ringer til min læge i morgen. Synes jeg har hørt meget forskelligt om hvornår lægen vil se en, og så kan jeg godt lide at være ude i god tid

Stort tillykke til jer også! Selvom det er så nyt, /0 er det bare så vildt! 

Tak for rådene!

Anmeld Citér

18. september 2016

striber

Yeaaa skriver:

Tak, det må jeg lige finde ud af! Et andet spørgsmål; hvornår fortæller man det til arbejdsgiver? Jeg er VIRKELIG ny i det her

Jeg fortalte det ret tidligt. Ved nr 2 allerede i uge 6. Det var fordi jeg kun havde været der i en måned, og havde virkelig dårlig samvittighed. (Det var ikke planlagt, og kom ret bag på os) 

Ved den første var jeg heller ikke langt henne. Men en kollega gættede det, og så kunne jeg lige så godt komme ud med det.

Du skal bare fortælle det 3 mdr inden fødslen. Eller er det barslen? Men du kan jo vente til efter nakkefoldsscanning. Det gør de fleste

Anmeld Citér

18. september 2016

Pianisten

De fleste venter til efter nakkefoldsscanning / 12. Uge, fordi man jo så er kommet over den værste risiko for abort. Men som en anden skriver skal du bare sige det 3 måneder inden barsel. Jeg er "desværre" nød til at sige det allerede i morgen da mit job gør at jeg ikke må lave visse opgaver med bebs i maven. Men det går nok også - mine kollegaer gættede det før jeg selv vidste det, haha 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.