Graviditet med pige/dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.394 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. september 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Til jer, som har både en pige og en dreng, hvordan var jeres graviditeter med pigen og hvordan med drengen? 

Man hører ofte at hvis man kaster op, så er det en dreng eller hvis moderen kun har kvalme uden opkast, så er det en pige. 

Hvad siger I med jeres erfaring?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2016

Liv_86

Jeg kastede op da jeg ventede min datter, meget og længe. 

Denne gang er det det samme og venter to drenge.

Anmeld Citér

18. september 2016

Ayasmor

Jeg havde hverken kvalme eller opkast med nogle af dem. 

Anmeld Citér

18. september 2016

lineog4

Ingen kvalme og ingen opkast - ja alle 4 graviditeter var faktisk meget ens, maven sad ens, kiloene taget på var ens osv. Dog mener jeg at jeg kan mærke forskel på dreng og pige i starten men kan ikke forklare for det er små smp ting - og ja så kan jeg sagtens sige det for skal ikke have flere. 

Anmeld Citér

18. september 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Hej 

Til jer, som har både en pige og en dreng, hvordan var jeres graviditeter med pigen og hvordan med drengen? 

Man hører ofte at hvis man kaster op, så er det en dreng eller hvis moderen kun har kvalme uden opkast, så er det en pige. 

Nu er mine graviditet jo ikke helt færdig med pigen i mavsen... Men må give dig ret indtil videre... I mine to drengegraviditeter har jeg kastet op fra den ene ende til den anden, hvor jeg derimod nu her, slet ikke har kastet op...

Ved ikke om der er noget om det..

Men mine graviditeter med drengene var MEGET ens... Hvorimod denne graviditet adskiller sig 100 %..

Kunne kun spise salat og grøntsager med drengene.

Nu her kan jeg  æde alting.. Og HELST røde bøffer og Mc'donalds.. Det er simpelthen for ulækkert haha 

Anmeld Citér

18. september 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Hej 

Den holder ikke. Jeg har en dreng men havde hverken kvalme eller opkastninger

Anmeld Citér

18. september 2016

Bak

Anonym skriver:

Hej 

Jeg har en dreng og en pige og har slet ikke haft kvalme nogle af gangene. Begge graviditeter lignede faktisk hinanden. Så den teori om kvalmen kan jeg ikke bekræfte

Anmeld Citér

18. september 2016

Bissen

Med pige: kvalme og opkastninger (Dog få gange), hovedpine fra 14-20 uger 

med dreng: ingen kvalme eller opkast, madlede og kunne slet ikke udstå kaffe. 

Fra 20 uger og frem har graviditeterne lignet hinanden.

Anmeld Citér

18. september 2016

NasimG

Det er faktisk bevist at man har mere kvalme og er mere generet af opkastninger under graviditeten hvis man venter en pige. Da jeg ventede min datter kastede jeg konstant op, så tror ikke det holder. 

Anmeld Citér

18. september 2016

MissTas

Anonym skriver:

Hej 

Da jeg ventede vores datter for knapt 5 år siden havde jeg kvalme og opkast konstant hele graviditeten. 

Nu er jeg i uge 31 med en dreng og har ikke haft kvalme eller opkast på noget tidspunkt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.