Barn nr 2 født og kaos derhjemme!! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.002 visninger
5 svar
46 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2016

Anonym trådstarter

Hej allesammen 

jeg er blevet mor for 2. Gang til verdens dejligste dreng, han er nu snart 3 uger. Jeg har også en dreng på 3 år.

siden jeg har født er den store dreng meget jaloux, han er nærmest umulig! Tager babyes dyne ligger i hans deng osv og vil ikke flytte sig osv. Han vækker når den lille sover og piller ved ham konstant.

den store får hellere ikke meget søvn, kommer ind til os om natten og bliver hos os ( umuligt at få ham ud) og lige så snart den lille skal ammes vågner min store dreng og kan ikke sove i flere timer  

Føler det hele er træls!

har i oplevet det og hvornår bliver det bedre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2016

Carina:-)

Han har det jo svært

I har fået en ny baby og det gør ham usikker og bange.

Rum ham giv ham masser af kærlighed og omsorg lad ham sove hos jer han har ekstra brug for det lige nu.

Børn der kommer om natten søger tryghed ,omsorg og nærhed.

Gør ondt i hjertet at læse "Umuligt at få ham ud" - han er sølle 3 år og er i en krise og så vil du have ham ud af fællesskabet som i 3 andre har i sengen ....Prøv lige at forestille dig hvordan han har det? I sidder der og han er ikke velkommen. 

Træk ham ind i fællesskabet om den nye baby han kan hente sut,bleer og en cola til mor .

Han er bange for at han ikke er god nok længere,og at den nye baby skal tage hans plads nu er det jeres job at sørge for at han bliver tryg og glad igen . Og det kan lykkedes ved at vise ham at hans plads er ikke taget og at han kan stole på jeres kærlighed.

Anmeld Citér

17. september 2016

Muhmi

Hej allesammen 

jeg er blevet mor for 2. Gang til verdens dejligste dreng, han er nu snart 3 uger. Jeg har også en dreng på 3 år.

siden jeg har født er den store dreng meget jaloux, han er nærmest umulig! Tager babyes dyne ligger i hans deng osv og vil ikke flytte sig osv. Han vækker når den lille sover og piller ved ham konstant.

den store får hellere ikke meget søvn, kommer ind til os om natten og bliver hos os ( umuligt at få ham ud) og lige så snart den lille skal ammes vågner min store dreng og kan ikke sove i flere timer  

Føler det hele er træls!

Nej har ikke oplevet det, men min dreng var også kun 2 år da hans lillebror kom til verdenen... Vi inkluderede ham rigtig meget i alt det han gad med lillebror, vi sørgede for at de begge to fik ligemeget opmærksomhed og Silas fik lov til at være "træls".. Altså vi gav ham rum til at reagere på at han havde fået en lillebror, dvs. lege med lillebrors ting, være med til amning, sidde med hans lillebror og ISÆR sove inde hos os

Anmeld Citér

17. september 2016

70121416

Carina:-) skriver:

Han har det jo svært

I har fået en ny baby og det gør ham usikker og bange.

Rum ham giv ham masser af kærlighed og omsorg lad ham sove hos jer han har ekstra brug for det lige nu.

Børn der kommer om natten søger tryghed ,omsorg og nærhed.

Gør ondt i hjertet at læse "Umuligt at få ham ud" - han er sølle 3 år og er i en krise og så vil du have ham ud af fællesskabet som i 3 andre har i sengen ....Prøv lige at forestille dig hvordan han har det? I sidder der og han er ikke velkommen. 

Træk ham ind i fællesskabet om den nye baby han kan hente sut,bleer og en cola til mor .

Han er bange for at han ikke er god nok længere,og at den nye baby skal tage hans plads nu er det jeres job at sørge for at han bliver tryg og glad igen . Og det kan lykkedes ved at vise ham at hans plads er ikke taget og at han kan stole på jeres kærlighed.

Du beskriver mit råd  

Ro på jer, nyd hinanden og find jer tilrette i jeres nye roller alle tre 

Anmeld Citér

17. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej allesammen 

Føler det hele er træls!

Det kan være super hårdt at blive storebror/søster til en lille ny. Tænker meget over din sætning, umulig at få ham ud. Hvorfor skal han ud af jeres seng/soveværelse ?. Tja, måske har han ikke sovet der i lang tid, men det har han åbenbart behov for nu, så hvorfor nægte ham det. 

Anmeld Citér

18. september 2016

mija

Carina beskriver det så godt! 

I stedet for at "feje ham af vejen", så hav ham med når i sidder/ligger med lillebror, lad ham sidde med ham, nusse om ham og ros ham og sig han gør det godt med lillebror. Det må være utrolig hårdt for sådan et lille menneske, pludselig ikke at være den eneste der får opmærksomhed, men nu i stedet må se på fra sidelinjen, ikke ment at i total glemmer ham, men han har lige så meget brug for at i er der for ham 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.