Hvilken bil? Hvad har i, og hvad koster den jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.453 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2016

ModerNatur

Hej baby.dk 

vi har (desværre) arvet nogen penge og har i den forbindelse påtænkt at købe ny(brugt) bil..

vi er en familie på 4 og har pt en Citroën C5 stationcar og en c3 - det er den mindste bil vi vil bytte ud med en nyere og lidt større.. 

Vi er utroligt meget i tvivl om hvad vi skal vælge - mest af alt på grund af økonomi.. 

Vi sidder ikke stramt i det og har er budget til bil på ca 80-100.000kr. 

SÅ ; hvad har i af bil og hvad giver i i henholdsvis forsikring, vægtafgift og afdrag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2016

1977

Profilbillede for 1977

Jeg ved ikke om den egenligt er større - måske lidt. Men jeg har den nye Aygo. Jeg betaler 1.100 i afdrag, 320 hvert halve år i afgift og 4200 året i forsikring. Jeg kører den på 21 km/l 

Anmeld Citér

17. september 2016

ModerNatur

1977 skriver:

Jeg ved ikke om den egenligt er større - måske lidt. Men jeg har den nye Aygo. Jeg betaler 1.100 i afdrag, 320 hvert halve år i afgift og 4200 året i forsikring. Jeg kører den på 21 km/l 

I forhold til hvad vi betaler nu er det kun de månedlige afdrag det er højere.. 

Har du købt den fra ny af? 

Vi er egentlig ude efter noget der er lige en tand større - synes det bliver lige småt nok med en Aygo.. 

Anmeld Citér

17. september 2016

1977

Profilbillede for 1977
ModerNatur skriver:

I forhold til hvad vi betaler nu er det kun de månedlige afdrag det er højere.. 

Har du købt den fra ny af? 

Vi er egentlig ude efter noget der er lige en tand større - synes det bliver lige småt nok med en Aygo.. 

Den var 1 år gammel da jeg købte den. Havde kørt 18.000 km. Men den har til gengæld alt i udstyr  Men ellers har jeg stor glæde af min arbejdsbil. Det er en Yaris hybrid. Måske det var noget? Ved Toyota tit har kampagne på dem

Anmeld Citér

18. september 2016

Anonym

1977 skriver:

Den var 1 år gammel da jeg købte den. Havde kørt 18.000 km. Men den har til gengæld alt i udstyr  Men ellers har jeg stor glæde af min arbejdsbil. Det er en Yaris hybrid. Måske det var noget? Ved Toyota tit har kampagne på dem

Jeg har gjort som dig, købt en bil der var et år gammel og havde kørt et par tusinde km, med alt i udstyr og fået den meget billigere  det er så en bette hyandai og kan ikke bruges til meget i dette spørgsmål, men I kan få meget bil for pengene hvis den har kørt et par tusinde og ikke skal være fabriksny. 

Skulle jeg have en nyere bil med jeres behov, ville jeg vælge en Skoda med et år eller 2 på bagen  Jeg er dog os utroligt tilfreds med min lille hyandai, jeg har tidligere haft mange slags biler, men den her har jeg nu haft i 3 år,  hvilket er længere end nogen af mine tidligere 

Anmeld Citér

19. september 2016

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Vi købte en ny Nissan note med alt ekstra udstyr i

vi giver 1650kr om måneden, og 320 i grøn afgift. Den er meget rummelig! man kan endda have en barnevogn bag i.. inden i bilen er der masser af plads, min kæreste er ret høj. Så for os var det  vigtigt at både han og børnene kan være i bilen hvis han køre

Anmeld Citér

19. september 2016

Bshizzle

Vi har en Passat og en Swift.

- Vi er 2 voksne og 2 børn. 

Hvad vi betaler må jeg desværre melde pas, da det er noget min mand står for 

Men jeg vil bare lige nævne at det betyder jo MEGET hvad bilen skal kunne køre, plads, diesel? Eller benzin? 

God ide at samle informationer og selv ta ud og kigge på markedet og se hvilken bil der passer ind i jeres liv. 

Få lavet en oversigt på hvad i skal betale på div forskellige biler... 

Vi går osse og overvejer at skifte vores Passat ud, da vi i sin tid købte den da vi kørte meget langt i den hver uge. 

Men da den kun lige kører rundt i byen eller de 2 gange om året til udlandet.. Så kan det slet ikke betale for os at beholde den.

Mest fordi det er en Diesel bil, og ikke har godt af de små korte ture i hverdagen. 

Anmeld Citér

19. september 2016

FrkC

Jeg købte en ny Peugeot 208 i 2014 .. Gav lige godt 130.000 for den som ny, afdrager 2500,- pr mdr .. Giver knap 4000 i forsikring inkl kasko og grøn afgift er 620,- om året :) 

Anmeld Citér

19. september 2016

Anonym

ModerNatur skriver:

Hej baby.dk 

vi har (desværre) arvet nogen penge og har i den forbindelse påtænkt at købe ny(brugt) bil..

vi er en familie på 4 og har pt en Citroën C5 stationcar og en c3 - det er den mindste bil vi vil bytte ud med en nyere og lidt større.. 

Vi er utroligt meget i tvivl om hvad vi skal vælge - mest af alt på grund af økonomi.. 

Vi sidder ikke stramt i det og har er budget til bil på ca 80-100.000kr. 

SÅ ; hvad har i af bil og hvad giver i i henholdsvis forsikring, vægtafgift og afdrag? 

Vi har købt en skoda Octavia elegance med 2 år på bagen, dog kun kørt 20000 km.... Spækket med ekstra udstyr osv... Den kostede fra start 350000 vi gav med vinter dæk, levering mm 240000 kr... Vi giver vist omkring 4000 i forsikring og afgifter.... Virvar købt kontant så ingen afbetaling 

Anmeld Citér

24. september 2016

Anja4321

Jeg har en Ford fiesta, som vi købte fra ny af i 2013. Den er jeg meget glad for. Den kostede ca. 180.000 med alt muligt udstyr, og vi udbetalte 40.000. Afdraget er på 2400 om måneden, forsikring ca. 6000kr (Er ikke elite bilist endnu), og 310 hvert halve år på miljøafgift tror jeg.
Men min mand vil gerne have en seat snart, han siger de er langt bedre end ford og lidt større. Kig evt. på hyundai og kia de skulle være gode + de har lang garanti periode  

Pøj pøj med billen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.