Hul i tand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
11 svar
5 synes godt om
16. september 2016

Anonym trådstarter

Er det ikke meget tidligt at få sit første hul i en tand allerede som 7-årig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2016

B&J

Der havde jeg også jeg havde meget let til huller da jeg var barn efter jeg blev 16 og er nu 29 har jeg haft 1. Hul og børster værker mere eller mindre tænder 

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Der havde jeg også jeg havde meget let til huller da jeg var barn efter jeg blev 16 og er nu 29 har jeg haft 1. Hul og børster værker mere eller mindre tænder 

Han har ikke et problematisk tandsæt, eller hvad man skal sige. Men får enormt meget sukker og børster selv tænder.. Så desværre kommer hullet ikke bag på mig. Ville sådan ønske det 'bare' skyldtes følsomme tænder  

Anmeld Citér

16. september 2016

Fremad

Hvis tænderne ikke bliver passet ordentlig, ja så er det vel ikke så mærkeligt.

Men jo det er tidligt, og forældrenes ansvar at passe sine børns tænder når de er i den alder 

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Hvis tænderne ikke bliver passet ordentlig, ja så er det vel ikke så mærkeligt.

Men jo det er tidligt, og forældrenes ansvar at passe sine børns tænder når de er i den alder 

Det er vi meget enige om!

Anmeld Citér

16. september 2016

vitapigen

Min datter fik et hul som 4 årige. Vi forældre børster hendes tænder grundigt morgen og aften. Jeg var i chok da de fandt det for synes virkelig vi er omhyggelig,  så det kan altså lade sig gøre. Dette hul sad mellem de kindtænder så vi fik a befalet at det skulle laves fordi tanden først falder ud ved 12 års alderen og så skulle vi bruge tandtråd.

Anmeld Citér

16. september 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Min søn har tænder som mit. Min tandlæge kalder det kridt tænder jeg kan tage en nål og selv lave et hul i mine tænder.

Min søns tænder er noget det samme. Han er 5 år og har det sidste år hver 3 md været til tandlæge for at få flour på 6 af hans tænder. Vi har altid børstet den 2 gange dagligt men desværre er det være så nemt for han at få huller. Heldigvis kan det stadig holdes nede så de ikke skal laves.

Anmeld Citér

16. september 2016

sandramor

Anonym skriver:

Er det ikke meget tidligt at få sit første hul i en tand allerede som 7-årig?

Njaii synes ikke det er tidligt... da jeg arbejdede i børnetandplejen var det ikke unormalt at vi havde 7 årlige med huller i tænderne.... 

min den mindste har lige fået lavet et hul og hun er 4.... jeg er uddannet klinikassistent og er meget omhyggelig med tandplejen men hendes sad mellem kindtænderne fordi hun kan presse madrester ned..... så et hul behøver ikke altid ha med dårlig tand hygiejne at gøre ;-) 

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Njaii synes ikke det er tidligt... da jeg arbejdede i børnetandplejen var det ikke unormalt at vi havde 7 årlige med huller i tænderne.... 

min den mindste har lige fået lavet et hul og hun er 4.... jeg er uddannet klinikassistent og er meget omhyggelig med tandplejen men hendes sad mellem kindtænderne fordi hun kan presse madrester ned..... så et hul behøver ikke altid ha med dårlig tand hygiejne at gøre ;-) 

Det har jeg heller ikke skrevet noget om

Anmeld Citér

16. september 2016

ninibadini

Jeg vil ikke sige at det er normalt, for børn skal bare ikke have huller i tænderne. Hvis man selv børster tænder som 7-årig og får masser af sukker, så er det forældrene der ikke har levet op til deres ansvar. Men der er børn på 2 år der har huller, så tidligt er det i hvert fald ikke. Og ja der er nogen der er født med skrøbelige tænder, men 99 % af hullerne kan forebygges

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.