Friplads - flytte ind hos veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.114 visninger
6 svar
1 synes godt om
15. september 2016

migmigher

Jeg har på økonomisk Friplads, og har snakket med en veninde om, at flytte ind hos hende, for at få sparet lidt sammen. 

Er der nogen der ved, om hendes økonomi har betydning for min Friplads? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

Xolia

migmigher skriver:

Jeg har på økonomisk Friplads, og har snakket med en veninde om, at flytte ind hos hende, for at få sparet lidt sammen. 

Det kan have betydning for børnetilskud hvis du flytter ind. Ring til kommunen og spørg til friplads og til Udbetaling Danmark vedr.  børnetilskud 

Anmeld Citér

15. september 2016

AnoMom

migmigher skriver:

Ikke når du bor til leje hos hende tror jeg. I må får jo ikke fælles økonomi eller kommer til at leve som par. Men for en sikkerheds skyld ville jeg nok ringe til kommunen og udbetaling Danmark og spørger 

Anmeld Citér

15. september 2016

MorTil3+

AnoMom skriver:

Ikke når du bor til leje hos hende tror jeg. I må får jo ikke fælles økonomi eller kommer til at leve som par. Men for en sikkerheds skyld ville jeg nok ringe til kommunen og udbetaling Danmark og spørger 

Den mister du ikke, vi havde en periode for nogle år siden hvor tingene gik lidt skævt og der flyttede jeg og vores dengang 2 børn hjem til mine forældre i nogle mdr og fik alle de tilskud som enlige og friplads. 

Anmeld Citér

15. september 2016

karisima

MorTil3+ skriver:

Den mister du ikke, vi havde en periode for nogle år siden hvor tingene gik lidt skævt og der flyttede jeg og vores dengang 2 børn hjem til mine forældre i nogle mdr og fik alle de tilskud som enlige og friplads. 

Det har ikke påvirket dine tilskud fordi du ikke kan være i forhold med dine forældre. Det kan man jo i princippet godt være med en veninde. 

Til TS: jeg synes du skal kontakte Udbetaling Danmark for at få 100% korrekt svar. 

Anmeld Citér

15. september 2016

TNBC

MorTil3+ skriver:

Der er jo ogsaa forskel paa at bo hos sine foraeldre(Som du nok ikke er I et forhold med), og en veninde(som du jo godt kan vaere I forhold med)

Anmeld Citér

16. september 2016

AnoMom

MorTil3+ skriver:

Du fik citeret mig i stedet for ts. :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.