Vuggestue ikke helt som forventet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.175 visninger
19 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. september 2016

rebella

Vores datter B på 1 år er for ca. 14 dage siden startet i vuggestue efter et kortere forløb i dagpleje. Dagplejeren stoppede meget pludseligt, hvilket vi er rigtig kede af. Vi følte virkelig at der blev taget godt hånd om vores datter. Kontoret prøvede at finde en ny plads til os, men åbningstiderne passede os dårligt og derfor ansøgte vi om plads i den lokale vuggestue, som vi kun har hørt godt om. Men desværre kunne hun ikke starte før at jeg selv skulle starte op efter barsel og derfor blev det en meget hurtig indkøring. Vores datter er heldigvis en stærk pige og har taget det fint. Dog har hun de sidste par dage blevet lidt ked af det når jeg er gået. Ikke noget voldsomt og måske er det meget forventeligt. Måske er det pga den hurtige indkøring eller fordi det er far der har stået for indkøringen, men jeg føler at det er meget upersonligt når man kommer. Om morgen er der ikke tid til at man lige kan snakke med en af de ansatte om hvordan hun har sovet, spist om morgen osv. Og om eftermiddagen er det svært overhovedet at få afvide hvordan dagen  gået, hvordan B har sovet eller spist eller hvad de har lavet. Ofte ved personen jeg spørger det ikke fordi de først er mødt ind over middag eller også er der en der lige hurtigt siger at det er gået godt. Intet andet. Slet ikke som jeg er blevet vant til i dagplejen. Jeg ved godt at der er flere børn og man ikke lige kan sammenligne det.

Er det for meget forlangt?

Jeg må indrømme at jeg er skuffet over den måde det bliver kørt på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

Anonym

rebella skriver:

Vores datter B på 1 år er for ca. 14 dage siden startet i vuggestue efter et kortere forløb i dagpleje. Dagplejeren stoppede meget pludseligt, hvilket vi er rigtig kede af. Vi følte virkelig at der blev taget godt hånd om vores datter. Kontoret prøvede at finde en ny plads til os, men åbningstiderne passede os dårligt og derfor ansøgte vi om plads i den lokale vuggestue, som vi kun har hørt godt om. Men desværre kunne hun ikke starte før at jeg selv skulle starte op efter barsel og derfor blev det en meget hurtig indkøring. Vores datter er heldigvis en stærk pige og har taget det fint. Dog har hun de sidste par dage blevet lidt ked af det når jeg er gået. Ikke noget voldsomt og måske er det meget forventeligt. Måske er det pga den hurtige indkøring eller fordi det er far der har stået for indkøringen, men jeg føler at det er meget upersonligt når man kommer. Om morgen er der ikke tid til at man lige kan snakke med en af de ansatte om hvordan hun har sovet, spist om morgen osv. Og om eftermiddagen er det svært overhovedet at få afvide hvordan dagen  gået, hvordan B har sovet eller spist eller hvad de har lavet. Ofte ved personen jeg spørger det ikke fordi de først er mødt ind over middag eller også er der en der lige hurtigt siger at det er gået godt. Intet andet. Slet ikke som jeg er blevet vant til i dagplejen. Jeg ved godt at der er flere børn og man ikke lige kan sammenligne det.

Nej, det er ikke for meget forlangt. Vores børnehave har tid til de ting du efterspørger, og når det er andet personale ved afhentning kan de stadig fortælle, hvordan dagen er gået for det har de fået overleveret af dem der var der tidligere.

Anmeld Citér

15. september 2016

Troldemommi

rebella skriver:

Syntes absolut ikke du forlanger for meget, i mine børns børnehave har de altid tid til en lille snak, tit er det dem der henvender sig til mig for lige at fortælle mig noget interessant om mine børn. 

Anmeld Citér

15. september 2016

rebella

Jeg er glad for at i ikke synes at jeg er helt gal på den. Men hvordan tager man det op i vuggestuen? Går man direkte til lederen eller hvordan?

Anmeld Citér

15. september 2016

esioul

rebella skriver:

Altså vil du fortælle hver morgen hvordan hun har sovet og spist? 

Anmeld Citér

15. september 2016

rebella

esioul skriver:

Altså vil du fortælle hver morgen hvordan hun har sovet og spist? 

Nej selvfølgelig ikke. Men hvis hun nu har sovet dårligt eller ikke har spist noget til morgen, så tænker jeg bare at det er rart at de ved det. 

Anmeld Citér

15. september 2016

striber

rebella skriver:

Jeg er glad for at i ikke synes at jeg er helt gal på den. Men hvordan tager man det op i vuggestuen? Går man direkte til lederen eller hvordan?

Gå til personalet. Og hvis det ikke ændrer sig, så kan du tage den op med lederen.

Og der burde være tid til det du nævner. Det er bestemt ikke for meget at bede om. Alt der er relevant ift barnet, skal der være tid til. Det tager jo ikke mere end 2 min.

Vh en vuggestue pædagog

Anmeld Citér

15. september 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP

Selvfølgelig skal der være tid til snak vedr. dagen - men (og ja, der kommer desværre et men..) hvis du henter, når mange andre henter, ja så er der ikke altid den samme tid. Jeg er pædagog i en vuggestue og fra kl. 15 er jeg selv på stuen og har til tider op til 10 børn selv...- så der har jeg ikke tid til at snakke med alle. 

//Mette

Anmeld Citér

15. september 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
MKBP skriver:

Selvfølgelig skal der være tid til snak vedr. dagen - men (og ja, der kommer desværre et men..) hvis du henter, når mange andre henter, ja så er der ikke altid den samme tid. Jeg er pædagog i en vuggestue og fra kl. 15 er jeg selv på stuen og har til tider op til 10 børn selv...- så der har jeg ikke tid til at snakke med alle. 

//Mette

Pyh, er det helt normalt, at der kun er en pædagog til 10 småbørn? Førstegangsmor bliver lidt svedt ved tanken...

Anmeld Citér

15. september 2016

striber

Lea2787 skriver:

Pyh, er det helt normalt, at der kun er en pædagog til 10 småbørn? Førstegangsmor bliver lidt svedt ved tanken...

Ikke der hvor jeg arbejder. Og det er der altså heller ikke i min datters vuggestue. Synes det lyder meget vildt! Vi er 6 voksne til max 24 børn i "rush hour". Og i ydertimerne, er vi 2-3 til de måske 10-15 børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.