Ildrød numse - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.174 visninger
9 svar
10 synes godt om
15. september 2016

Babilooo

min søns numse er ildrød. Zinksalve virker ikke. 

Nogen gode forslag til en bedre creme..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

MHB

Inotyol er meget bedre end zink salve og har altid virket her. Er det helt galt så en kogtvandsklud i bleen  

Anmeld Citér

15. september 2016

Mo9ca

Smølfine123 skriver:

Som MHB også siger så har jeg haft rigtig god erfaring med Inotyol. Ellers så meget luft som muligt. God bedring med den lille numse.

Mvh. Monica

Anmeld Citér

15. september 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Smølfine123 skriver:

Vi bruger Pantothenol salve i stedet for zink. Det er en orange tube, og kan købes i håndkøb på apoteket. Hvis hun er knaldrød om aftenen, og vi smører den på, så er det væk igen næste morgen.

Vi har den store udgave stående hjemme på badeværelset og en lille i pusletasken samt hos dagplejen.

Anmeld Citér

15. september 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Herhjemme har bedste middel altid været at lade barnet have bar mås så meget som muligt. Da hun ikke kunne gå, lå hun så på sin puslepude med tisselagen på og så et håndklæde.

Da hun begyndte at gå, tørrede vi bare op når hun havde uheld (trægulve og klinkegulve).

Henover sommeren lukker vi hende ud i haven med bar rumpe, det synes hun er toppen, og så sviner det ikke så meget som indendørs.

Jeg har aldrig haft særlig god succes med cremer. Bar mås en times tid om dagen fungerer til gengæld hver gang:-) Og så elsker min datter det!

Sidegevinst er så, at hun nu i en alder af 22 mdr. bruger potten af sig selv, så godt som hver gang hun skal tisse, fremfor at tisse på gulvet. Hun vil ofte også bede om at få bleen af og komme på potten og tisse i stedet:-)

Anmeld Citér

15. september 2016

k&k&k&k

Smølfine123 skriver:

Jeg har, og vil ALTID bruge kartoffelmel!!! En enkelt nat med bleen fuld af kartoffelmel og den røde numse er pæn igen 

Anmeld Citér

15. september 2016

Flødebollen

Smølfine123 skriver:

Kogtvandsklude er vejen frem! Og mest skånsomt

Anmeld Citér

15. september 2016

B&J

k&k&k&k skriver:

Jeg har, og vil ALTID bruge kartoffelmel!!! En enkelt nat med bleen fuld af kartoffelmel og den røde numse er pæn igen 

Vi bruger også kartoffel mel det tager det røde og hvis det væsker. Det er super

eller er vi begyndt at bruge zinksalve på spray når kartoffel mel har taget det meste fordi den spray ligger et tyndt og fint lag den hedder a-derma fra apoteket 

Anmeld Citér

16. september 2016

Miti's mama

Her i huset bruger vi god kokosolie. Den fra Urtekram er renest efter min erfaring. Kan anbefales 

Anmeld Citér

17. september 2016

Babilooo

Tak for råd.. Nu næsten uden rød numse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.