Har det mærkelig efter fjernelse af hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.289 visninger
8 svar
4 synes godt om
13. september 2016

Mumiknold

Hej alle. Hvad er jeres erfaringer med at få fjernet jeres hormonspiral?

Jeg fik fjernet min for en uge siden, og har virkelig haft det dårligt siden��

Jeg har næsten kronisk hovedpine, voldsom kvalme og er træt som bare fanden. Det skal lige siges at jeg samtidig er stoppet med Amitriptyllin, som jeg førhen tog 50 mg af hver aften pga diskusprolaps i ryggen. Der er ikke fundet sammenhæng mellem fosterpåvirkning og disse piller, men hvis jeg nu kan undvære dem, er det jo klart at foretrække.

Nu ved jeg så bare ikke hvorfor jeg bliver ved med at have det så dårligt, er det mon udtagelse af spiralen eller det at jeg er stoppet med pillerne��

Det skal lige siges, at jeg ikke er begyndt at bløde endnu, så afventer også første menstruation, men kan det være systemet der driller?? Er der nogen der har ligende erfaringer, så vil jeg virkelig gerne høre fra jer����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Er du trappet langsomt ud af pillerne??  

Ellers kan pludselig stop godt være enoversag

Ydermere når jeg holder p pille stop starter generne før menstruationogså. Ubehag øm osv. 

Det må vel være lidt det samme 

Anmeld Citér

13. september 2016

Mumiknold

Tak for hurtig svar. Jeg havde faktisk tænkt det samme, men jeg troede virkelig ikke at så lidt kunne gøre så meget. Jeg har lige snakket med min læge og han var enig med os, det har været for voldsomt med en kold tyrker, så nu skal jeg tage 10 mg om dagen i en mdr., det er bare lidt dumt, når nu har ikke har taget den i en uge nå men det virker så faktisk også som om min ryg, er rigtig ked af, ikke at tage amitriptyllinen, så det kan være at jeg bare ikke kan undvære dem, nu må vi se

Jeg har bare overhovedet ikke haft nogen former for menstruationssmerter overhovedet

Anmeld Citér

13. september 2016

Skouboe

Mumiknold skriver:

Hej alle. Hvad er jeres erfaringer med at få fjernet jeres hormonspiral?

Jeg fik fjernet min for en uge siden, og har virkelig haft det dårligt siden��

Jeg har næsten kronisk hovedpine, voldsom kvalme og er træt som bare fanden. Det skal lige siges at jeg samtidig er stoppet med Amitriptyllin, som jeg førhen tog 50 mg af hver aften pga diskusprolaps i ryggen. Der er ikke fundet sammenhæng mellem fosterpåvirkning og disse piller, men hvis jeg nu kan undvære dem, er det jo klart at foretrække.

Nu ved jeg så bare ikke hvorfor jeg bliver ved med at have det så dårligt, er det mon udtagelse af spiralen eller det at jeg er stoppet med pillerne��

Det skal lige siges, at jeg ikke er begyndt at bløde endnu, så afventer også første menstruation, men kan det være systemet der driller?? Er der nogen der har ligende erfaringer, så vil jeg virkelig gerne høre fra jer����

Er du bare stoppet på pillerne? Så er jeg ret sikker på at det er derfor. Normalt trapper man ned over 4-6 uger.

Ved ophør med de tricykliske antidepressiva (TCA) kan følgende symptomer ses:

• Influenzalignende symptomer med muskelsmerter, kvalme, opkastninger, mavesmerter, hovedpine, sygdoms- og svaghedsfornemmelse. En del af disse symptomer skyldes at TCA hæmmer kolin-receptorerne, som blandt andet styrer mave-tarmkanalen. Når denne hæmning falder væk, kommer der for meget aktivitet i maven.

• Hjerterytmeforstyrrelser ses i sjældne tilfælde.

• Ufrivillige bevægelser.

• Meget livlige drømme, eventuelt mareridt.

Symptomerne begynder inden for en uge efter ophør med pillerne og varer en til to uger.

Anmeld Citér

13. september 2016

Mumiknold

Skouboe skriver:

Ja, stoppede bare med dem, men det var i samråd med lægen, så det er faktisk lidt underligt at han ikke har sagt at jeg skulle trappe ned i stedet for

måske fordi min dosis var relativ lav? Uanset hvad, så takker jeg fordi dine googleevner, jeg har nemlig ikke selv fundet frem til det du har, og det er præcis sådan der, jeg har det, så om ikke andet, så ved jeg da nu, hvorfor jeg har det så dårligt 

Det var lige før, jeg var ude i og tro at jeg allerede var blevet gravid, fordi symptomerne lignede, heldigvis blev det kun ved tanken, for jeg har ikke haft brystspændninger og det kommer stort set før udebleven menstruation hos mig

Anmeld Citér

13. september 2016

Skouboe

Mumiknold skriver:

Ja, stoppede bare med dem, men det var i samråd med lægen, så det er faktisk lidt underligt at han ikke har sagt at jeg skulle trappe ned i stedet for

måske fordi min dosis var relativ lav? Uanset hvad, så takker jeg fordi dine googleevner, jeg har nemlig ikke selv fundet frem til det du har, og det er præcis sådan der, jeg har det, så om ikke andet, så ved jeg da nu, hvorfor jeg har det så dårligt 

Det var lige før, jeg var ude i og tro at jeg allerede var blevet gravid, fordi symptomerne lignede, heldigvis blev det kun ved tanken, for jeg har ikke haft brystspændninger og det kommer stort set før udebleven menstruation hos mig

Jeg ved det, fordi jeg selv har været turen igennem

Jeg fik dem pga. neurogene smerter og selvom min læge sagde at jeg skulle mindske dosen med 10mg om ugen, valgte jeg at springe de sidste par uger over, og jeg fik det ret skidt.

Anmeld Citér

13. september 2016

Mumiknold

Skouboe skriver:

Jeg ved det, fordi jeg selv har været turen igennem

Jeg fik dem pga. neurogene smerter og selvom min læge sagde at jeg skulle mindske dosen med 10mg om ugen, valgte jeg at springe de sidste par uger over, og jeg fik det ret skidt.

Okay, ja så ved du jo alt om, hvor ganske elendig man faktisk kan have det. Jeg har 4 diskusprolapser, lidt ledigt og mere, så syntes faktisk at jeg er vant til at have relativt mange smerter, men det her har faktisk været rigtig træls, sådan en konstant fornemmelse af en grum influenza, men alligevel ikke nok til at ligge sig i sengen

Er du så helt ude af dem nu? Og i så fald er det gået godt? Må jeg spørge om det også var pga ønsket graviditet? Jeg spørger fordi jeg faktisk er i tvivl om, hvorvidt min ryg kan holde til at undvære dem. Der kan jo gå lang tid inden man bliver gravid og så selv graviditeten og derefter amning, det kan godt blive en hård omgang

Anmeld Citér

13. september 2016

Skouboe

Mumiknold skriver:

Okay, ja så ved du jo alt om, hvor ganske elendig man faktisk kan have det. Jeg har 4 diskusprolapser, lidt ledigt og mere, så syntes faktisk at jeg er vant til at have relativt mange smerter, men det her har faktisk været rigtig træls, sådan en konstant fornemmelse af en grum influenza, men alligevel ikke nok til at ligge sig i sengen

Er du så helt ude af dem nu? Og i så fald er det gået godt? Må jeg spørge om det også var pga ønsket graviditet? Jeg spørger fordi jeg faktisk er i tvivl om, hvorvidt min ryg kan holde til at undvære dem. Der kan jo gå lang tid inden man bliver gravid og så selv graviditeten og derefter amning, det kan godt blive en hård omgang

Ja, jeg spiser dem ikke længere, eller andre af den type medicin mod neurogene smerter. Mine ødelagte trigeminusnerver, kan jeg ikke gøre så meget ved, men med meditation og afspænding kan jeg undgå at provokere dem yderligere. I dag lever jeg med smerterne. Jeg overvejer at teste CBD olie, der kender jeg efterhånden en del, der har stor glæde af dem.

Jeg stoppede med dem pga. bivirkninger.

Anmeld Citér

15. september 2016

Mumiknold

Skouboe skriver:

Ja, jeg spiser dem ikke længere, eller andre af den type medicin mod neurogene smerter. Mine ødelagte trigeminusnerver, kan jeg ikke gøre så meget ved, men med meditation og afspænding kan jeg undgå at provokere dem yderligere. I dag lever jeg med smerterne. Jeg overvejer at teste CBD olie, der kender jeg efterhånden en del, der har stor glæde af dem.

Jeg stoppede med dem pga. bivirkninger.

Jeg startede efter aftale med min læge, opnår Amitriptyllin igen i en lavere dosis, alle bivirkningerne forsvandt stort set med det samme! Det er altså vildt at det kan lade sig gøre, men det siger også en hel del om hvad det er for noget ''møg'' man putter i sig

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt pillerne påvirker mit sind jeg oplevede at jeg var mere glad de dage, jeg ikke tog pillerne, selvom jeg havde det a h t, nu hvor jeg er startet igen, føler jeg mig mere irritable og lidt mere sur

Har du oplevet det eller er det bare noget jeg bilder mig ind? Jeg havde også fri nogle dage i sidste uge, hvor jeg ikke tog pillerne, mod denne uge hvor jeg er startet op igen, har arbejdet rigtig meget, og det kan også være det der påvirker mig, en mere stresser hverdag end sidste uge. Uanset hvad, så vil jeg forsøge udtapningen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.