Testede positiv tirsdag d. 30. august. På baggrund af en speciallæge indkaldelse, fik jeg allerede lavet vandrejournal mandag d. 4. sep. Der fandt man både blod og protein i min urin, samt mit blodtryk var forhøjet. Derudover havde jeg lyserødt udflåd.
Efter kontakt med lægen uden særlig respons, besluttede jeg mig for at købe en tryghedsscanning. Havde usikkerhed omkring min termin og ville bare se, at alt var godt. Har nemlig haft en missed abortion før. I maven var en gestationssæk, som var lille og tom
scanningsjordemoderen forklarede, at jeg enten var gået i stå eller ikke var så langt henne.
Fredag d. 9. Sep. kom jeg så til speciallæge samtale, hvor de igen scanner mig. Her ses samme billede - en gestationssæk uden foster. Lægen beslutter sig for at tage mit HCG. Fredag er tallet lige knap 5000. Mandag hedder det 7000. Tallet er altså langt fra fordoblet og lægerne har mistanke om en graviditet ude for livmoderen.
Jeg bliver akut indkaldt og skal have foretaget scanning med henblik på, at få fjernet æggelederen, hvis fosteret sidder der. Først scanner én læge mig og finder igen kun. Den tomme gestationssæk. Heldigvis ikke noget udenfor livmoderen. Hun tilkalder overlægen, som scanner mig. Hun presser lidt på min mave og der kommer en lille blommesæk og et lille foster frem på skærmen, med det fineste lille hjerteblink. <3 Den mulighed havde jeg godt nok afskrevet for længst.
Vi er SÅ glade, men bliver naturligvis lidt usikre på, om det er for tidligt at ånde lettet op!? Hvad tænker I - er det ikke noget med, at når man har set hjerteblink, så er chancen for abort minimal!? Er sgu usikker.
Anmeld
Citér