Spørgsmål til sagsbehandler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2016

Anonym trådstarter

Halløj sovs. Kan jeg blive ansat ved nær familie, de ca 5 timer om ugen der er påkrævet, for ikke at blive ramt af kontanthjælpsloftet qua 225-timers reglen? Jeg er psykisk og fysisk ramt men har allerede nu forhøjet stress, mere angst og flere smerter ved tanken om at gå 3000 kr ned i "indkomst" Jeg kan ikke passe et arbejde men ville jo gå til hånde hos en gangbesværet, handle ind. Hente medicin, vaske tøj, hænge op, lægge sammen, ja bare gå til hånde og gøre de ting jeg selv gør. Selvfølgelig få en ansættelseskontrakt og lønseddel, så det er officielt og kan dokumentere at jeg arbejder for min løn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2016

MoarMoar

Jeg er godt nok ikke sagsbehandler. Men hvis du bliver ansat med en rigtig ansættelseskontrakt og der betales løn og skat efter gældende regler, så er det jo et rigtig arbejde. 

En arbejdsgiver må jo i princippet selv bestemme hvad og hvor meget der kræves af en ansat. 

Anmeld Citér

12. september 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Hvis du har nedsat arbejdsevne, grundet fysiske, psykiske eller sociale vanskeligheder, kan din sagsbehandler fritage dig. Det kræver at du er visiteret aktivitetsparate og at du pga helbred ikke kan forventes at påtage dig arbejde. 

Det er ydelsesservice der vurderer om dit ansættelsesforhold berettiger til at fastholde nuværende ydelse, men med kontrakt og løn burde det ikke være et problem☺

Anmeld Citér

12. september 2016

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Hvis du har nedsat arbejdsevne, grundet fysiske, psykiske eller sociale vanskeligheder, kan din sagsbehandler fritage dig. Det kræver at du er visiteret aktivitetsparate og at du pga helbred ikke kan forventes at påtage dig arbejde. 

Det er ydelsesservice der vurderer om dit ansættelsesforhold berettiger til at fastholde nuværende ydelse, men med kontrakt og løn burde det ikke være et problem☺

Så er det der den er gået galt. Har fået ny sagsbehandler og har ikke været inde til samtale endnu. Skal jeg så skrive til hende at jeg tror der er sket en fejl? Synes jo det er mystisk og ja ved godt de har meget at se til men man skulle da bare bladre lidt i min sag, så kan man da se jeg har store problemer. Tak for svaret. ☺

Anmeld Citér

12. september 2016

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Jeg er godt nok ikke sagsbehandler. Men hvis du bliver ansat med en rigtig ansættelseskontrakt og der betales løn og skat efter gældende regler, så er det jo et rigtig arbejde. 

En arbejdsgiver må jo i princippet selv bestemme hvad og hvor meget der kræves af en ansat. 

Tak, så er der lidt at arbejde med, hvis jeg ikke bliver fritaget... ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.