Eks manden... Og min familie....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
7 svar
15 synes godt om
12. september 2016

Anonym trådstarter

Det er efterhånden 2,5 år siden vi blev skilt.... Det var mig der ville skilles, han fik et chok, havde ikke set det komme....

han talte nu og da med mine forældre... 

Nu har han fået en ny kæreste og de har fået et barn, min mor kommer så med noget til den ny baby? 

I mine forældre s gang hænger vores gamle bryllupsbillede.... Min mor siger det er for børnenes skyld ( til trods for den yngste slet ik er på billedet) det genere mig faktisk at se på det, han hænger mig ud af halsen... Han har lige været hjemme i over en måned, uden at se vores børn, ud over to x en time, til en træning.  Det genere mig at de ikke kan se hvor meget han svigter børnene... 

Er det bare mig der synes det er sært??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2016

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

nej det er ikke dig. synes du skal snakke med dine forældre om det. forklarer dem hvordan du har det. det må også fskabe lidt forvirring ved børne for far er samme med en anden en. synes også godt du kan sige de er dine forældre og de skal li som være på dit "hold" støtte dig og ikke ham. og hvis du finder en ny mand. det er da mega træls for ham at se på 

Anmeld Citér

12. september 2016

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

nej det er ikke dig. synes du skal snakke med dine forældre om det. forklarer dem hvordan du har det. det må også fskabe lidt forvirring ved børne for far er samme med en anden en. synes også godt du kan sige de er dine forældre og de skal li som være på dit "hold" støtte dig og ikke ham. og hvis du finder en ny mand. det er da mega træls for ham at se på 

Jeg har en ny og det påvirker selvf også ham lidt, men han tager det bedre end jeg gør... Føler det som et decideret svigt fra deres side...

har prøvet at sige det, men min mor afviser mig totalt og siger jeg ik skal blande mig i hvad de gør/hvem de taler med.... 

Anmeld Citér

12. september 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg synes, det er en balancegang.

Egentlig synes jeg, at det er skønt for alle parter, hvis man kan snakke pænt sammen allesammen på trods af skilsmisse. Jeg ser omkring mig flere eksempler på, hvor eksmanden eller -konen fx afleverer børnene til de tidligere svigerforældre, hvis børnene alligevel skal direkte fra samvær til bedsteforældre, og så får man lige en kop kaffe og sludrer lidt. Det, synes jeg, må være dejligt for børnene at opleve - både direkte og indirekte. Det lille barn er alt andet lige en halvsøskende til dine børn, og jeg synes, man skal strække sig langt for at ens børn har mulighed for at opnå det bedst mulige forhold til deres far/mor/bedsteforældre/(halv)søskende mv.

Derudover synes jeg, at man skal passe på, hvad man forventer af folk. Du har introduceret dem til en mand og har sandsynligvis dengang forventet, at de behandlede ham som familie. Nu er du så gået fra ham og forventer således, at alle de følelser, som du inddirekte har påduttet din familie at have for det her menneske, skal smides i skraldespanden og glemmes.

Jeg har det svært med snakken om "at vælge side" - især når der er børn involveret. Her forudsættes det naturligvis at ingen af parterne har været ude i ekstremerne såsom vold, personfarlig kriminalitet el.l.

Jeg synes tilgengæld godt at bryllupsbilledet kunne tages ned. Igen - det er en balancegang, og jeg kan ikke se nogen tungtvejende årsag til, at det skal blive hængende.

Anmeld Citér

12. september 2016

Fremad

For mig er det også en balancegang...

Min eks svigermor har lavet div ting til min søn som jeg har med min mand.... Vi bor i hus, og er blevet gift... Min eks og jeg har et super godt samarbejde, og efter han er blevet alene tilbringer vi tid sammen til feks ting sammen med vores datter...  vi ser stadig hinanden som en stor familie... Dog ville jeg os være træt af sådan et billed, min datter har billeder af os alle sammen, på hendes værelse.... Det har vi det alle fint med....  Jeg ville snildt kunne besøge min eks svigermor uden min datter og lave ting med hende.... Vi bor desværre bare langt fra hinanden, det samme med farfar... 

Men det er jo forskelligt fra person til person... Jeg skal ikke lægge skjul på at da vi ikke havde det super fedt med hinanden, der ønskede jeg alle ting med ham væk, og han havde bare at holde sig fra mit domæne....

Anmeld Citér

12. september 2016

L-Lotte

Anonym skriver:

Det er efterhånden 2,5 år siden vi blev skilt.... Det var mig der ville skilles, han fik et chok, havde ikke set det komme....

Nu har han fået en ny kæreste og de har fået et barn, min mor kommer så med noget til den ny baby? 

I mine forældre s gang hænger vores gamle bryllupsbillede.... Min mor siger det er for børnenes skyld ( til trods for den yngste slet ik er på billedet) det genere mig faktisk at se på det, han hænger mig ud af halsen... Han har lige været hjemme i over en måned, uden at se vores børn, ud over to x en time, til en træning.  Det genere mig at de ikke kan se hvor meget han svigter børnene... 

Hvad med at få taget et nyt billed af dig og børnene og giv dine forældre det til at sætte i rammen i stedet.

Anmeld Citér

12. september 2016

Newsence

Jeg syntes faktisk dine forældre har ret. DU bestemmer ikke hvem de ser og har samvær med. Så længe de respektere en grænse med ikke at bagtale dig eller på anden måde ødelægge jeres samarbejde så må de da selv bestemme over deres tid og liv.

måske ser de godt hans svigt, men de vælger måske at blande sig udenom netop af respekt for jer begge. 

Jeg bliver meget ked af at læse at de skal være på dit hold. HVORFOR skal de være på nogens hold? 

Da min mand blev skilt fra sin eks. havde de begge en fritidsinteresse hvor de var ret kendte i miljøet. Hun fandt sammen med en inden for miljøet mens jeg kom udefra. Folk begynde at " vælge" side til trods for at der ikke var nogen af os der var uvenner eller havde en kamp kørerne. Det blev så slemt at mig og min mand trak os væk fra miljøet. Bare fordi du ikke er sammen med din eks mere kan han jo godt være en god ven for dine forældre. 

Hvis det billede betyder så meget for dig så ta et billede af dig, din nye kæreste og barnet. Så har de da begge. Og det kan da godt være at de ikke er skide fedt for dig at se på et forlist ægteskabsbillede hos dem men det må sgu da være super rart for jeres barn/børn ( forstod ikke helt om der var en eller flere) at mormor og morfar og far er så gode venner. Det giver da en hel familie. 

Da jeg fik barn da fik vi en gave fra min mands eks. Og det var da bare en super dejlig tanke. Hun gjorde det fordi det jo under alle omstændigheder var hendes datters lillesøster der her kom til verden. Præcis som at din mands nye baby er dine børns lillebror/søster. 

jeg kan godt forstå du føler det forkert at han ikke prioritere sine børn og det er da her dine kræfter skal lægges og ikke i om han er sammen med dine forældre eller ej for det kommer ikke dig ved. Godt være han hænger DIG ud af halsen men sådan behøver de jo ikke have det. Og måske skal du istedet arbejde med det faktum at du har det sådan og ( det det lyder godt nok som om du er) jaloux. Og jalousi kommer der ALDRIG noget godt ud af  

Anmeld Citér

12. september 2016

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ville give dem et nyt billed at saette I den ramme, for de har ret. Du kan ikke bestemme hvem de ser og snakker med... Han er din ex, ja, men saa laenge har ikke et daarligt menneske, saa kan jeg ikke se problemet I at de ser hinanden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.