17+6 og symptomer på svangerskabsforgiftning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. september 2016

Anonym trådstarter

Hej piger, jeg er lidt i vildrede ....

Jeg har de sidste par dage haft meget slem hovedpine, hovedsageligt lokaliseret i panden og med flimren og stjerner/prikker for øjnene, panodiler hjælper ikke og jeg har det generelt ikke godt med at tage smertestillende i forvejen (heller ikke når jeg ikke er gravid) 

Jeg er i dag 17+6 med både mit og kærestens første barn, og vågnede i nat med smerter i brystkassen, jeg tænkte ikke videre over det men da jeg så vågnede igen i morges var de der stadigvæk, og så begyndte jeg at google. 

Jeg har været til 1. jordemoder besøg for ca. 14 dage siden men fik hverken målt blodtryk eller taget urinprøve, og har faktisk ikke fået det gjort siden 1. lægebesøg i uge 8+0, og den gang var mit blodtryk let forhøjet - men ellers sagde hun ikke noget, min urinprøve var også fin... 

Jeg ved ikke om jeg skal kontakte nogle, og i så fald at jeg skal hvem skal jeg så kontakte.. jeg har ikke mulighed for at komme nogen steder hen før efter kl. 16 da min pung er blevet stjålet i weekenden og alle mine kort spæret, kæresten har taget bilen i skole (45 minutter væk) og bussen kører ikke her hvor vi bor - og da vi lige er flyttet hertil kender jeg ingen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2016

Falk43

egen læge til at starte med ? Har du fået ny læge ellers find en i telefon borgen og ring og tal med sekr til at starte med . De fleste er flinke og vil spørger en læge hvad du skal  gøre , Ellers vent til  efter 16 og så ring 1813  .

( lyder som den migræne jeg engang led meget af . Panodil hjælper ikke en Sk.. på det )  

og for øvrigt smerter i brystkassen : hvis de stråler ud i arm eller  hals  eller din vejrtrækning er generet, skal du kontakte en læge straks , Ellers er der mange  bud på hvad smerterne kan komme af , muskulært,  gener fra mavemunden ( surt opstød) lidt  tendens til mavesår også videre .

Anmeld Citér

12. september 2016

Marts17

Man skal self. Altid kontakte lægen hvis man mistænker noget, men vil dog alligevel lige berolige dig lidt jeg havde samme oplevelse i sidste uge, en aften kunne jeg ikke se halvdelen af fjernsynet, der var bare sådan et flimrende område der flyttede sig. Jeg gik i seng med den tanke om, at det også havde været en stressende weekend. Om natten vågnede jeg med ekstrem hovedpine, har aldrig oplevet noget lignende. Jeg kontaktede lægen fordi det netop kan være tegn på svangerskabsforgiftning, men han mente det istedet var migræne. Jeg har aldrig lidt af migræne, men lægen fortalte at man godt kan begynde med at få det under en graviditet pga. Hormoner! Synes stadig du skal ringe til en læge, men det kan sagtens være migræne også  

Anmeld Citér

12. september 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Hej piger, jeg er lidt i vildrede ....

Jeg har de sidste par dage haft meget slem hovedpine, hovedsageligt lokaliseret i panden og med flimren og stjerner/prikker for øjnene, panodiler hjælper ikke og jeg har det generelt ikke godt med at tage smertestillende i forvejen (heller ikke når jeg ikke er gravid) 

Jeg er i dag 17+6 med både mit og kærestens første barn, og vågnede i nat med smerter i brystkassen, jeg tænkte ikke videre over det men da jeg så vågnede igen i morges var de der stadigvæk, og så begyndte jeg at google. 

Jeg har været til 1. jordemoder besøg for ca. 14 dage siden men fik hverken målt blodtryk eller taget urinprøve, og har faktisk ikke fået det gjort siden 1. lægebesøg i uge 8+0, og den gang var mit blodtryk let forhøjet - men ellers sagde hun ikke noget, min urinprøve var også fin... 

Jeg ved ikke om jeg skal kontakte nogle, og i så fald at jeg skal hvem skal jeg så kontakte.. jeg har ikke mulighed for at komme nogen steder hen før efter kl. 16 da min pung er blevet stjålet i weekenden og alle mine kort spæret, kæresten har taget bilen i skole (45 minutter væk) og bussen kører ikke her hvor vi bor - og da vi lige er flyttet hertil kender jeg ingen 

Det er noget nær umuligt at udvikle svangerskabsforgiftning før uge 20. Det er yderst sjældent! Mange er ved at blive syge og/eller er syge ligenu. Jeg selv med ondt i hoved, lunger(brystkasse) og så er det gået over i noget snot og hosteri nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.