ja det lyder hårdt men du bliver nød til at være hård her.
I er ikke sammen mere og han har intet krav til at få afvide hvem du dater eller er kærester med. Det er god stil at fortælle det når han skal møde din søn men det har far heller ikke krav på. Far har kun krav på at få afvide hvem der er sammen med sin søn hvis der er en begrundet mistanke om at det går ud over sønnens trivsel men hvad de forskellige menneskers relation er til dig har han ikke krav på.
Men som sagt er det god stil og jeg syntes du skal sige det når tiden er inde til at han skal møde din søn. Sørg for at dokumentere ALT. Hvis du er bange for en reaktion så send ham info på skrift ( ja måske ikke god stil, men du skal ikke sætte dig selv på spil.) Ellers optag den. Hvad der end kommer fremover dokumenter det. Gem alle sms, mails osv. noterer alt ned med dato. HVIS far så vil i SF så har du beviser på at balladen startede da du fik en ny fyr, samt at det er FAR der laver samarbejdschikane grundet jalousi.
Og ro på. Det er ikke første gang SF møder din eks. type. Han får ikke noget ud af at hive dig i SF grundet ny fyr. Hvis han kommer med skøre beskyldninger vil man spørge barnets inst. og de vil jo netop sige at det intet har på sig.
Så mit råd er at du hiver dig løs af det reb din eks. har om dig. Alt ære og respekt for at du vil gå langt for din søns skyld mht. til sin far MEN du har også et liv og du skal også leve. Din søn er ikke tjent med en ulykkelig og ensom mor der intet tør grundet fars vrede. Din søn er netop bedre tjent med en glad og lykkelig mor. Og det er samtidig en god ting at vise din søn: at man ikke skal lade andre bestemme over ens liv og lykke på den måde.
Det bliver pisse hårdt, men på et eller andet tidspunkt er du nød til at klippe snoren til far over mht. til dit kærlighedsliv og leve dit eget liv. Så jeg ville gøre det når det er bestemt at den nye fyr skal møde din søn da det jo er noget der vedkommer jeres fælles barn. Og så hold ALT kommunikation omkring jeres søn og intet andet. Ikke noget hygge snak om jer to eller jeres forhold.
Anmeld
Citér