Fortælle far om ny fyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.833 visninger
9 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg håber sådan nogen her har nogle gode råd.

Jeg har et barn på 2,5 år. Far og jeg har aldrig rigtig været kærester, men har alligevel forsøgt os et par gange, dog har det aldrig holdt mere end et par måneder og sidst var lidt over et år siden. Far er meget jaloux anlagt og ønsker os alle skal bo sammen igen. Jeg er dog ovre ham, var jeg for flere år siden, har vel nok mest forsøgt for min søns skyld, men jeg har slet slet ikke de følelser han har. Jeg VED han vil blive vred og sur når/hvis han hører om jeg har fundet en ny, og det vil nok ende i samarbejdsvanskeligheder og i værste fald kan jeg være bange for han hiver mig i statsamtet hvis han kan - jeg ved han vil gøre alt for en potientiel ny kæreste for mig aldrig møder vores søn. 

Nu så mit dilemma; jeg har mødt en fyr. Vi har set hinanden 5-6 gange siden juli, og sidst igår. Jeg er sindssyg vild med ham og nu har vi ihvertfald aftalt at vi kun ses med hinanden og det føles som om det kunne føre til et forhold. Hvornår skal jeg fortælle far om det? Jeg vil ikke gøre det for tidligt hvis det ikke bliver til noget, men han ville sikkert også blive sur hvis han først fandt ud af det når vi blev officielt kærester. Jeg er virkelig i vildrede og meget nervøs for hvordan det hele kommer til at udspille sig. Nogen med erfaringer og/eller gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2016

LeneKE

Hejsa ��

Jeg fortalte først min søns far om min nye kæreste da det var blevet så seriøst at han skulle møde min søn ���� 

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har et barn på 2,5 år. Far og jeg har aldrig rigtig været kærester, men har alligevel forsøgt os et par gange, dog har det aldrig holdt mere end et par måneder og sidst var lidt over et år siden. Far er meget jaloux anlagt og ønsker os alle skal bo sammen igen. Jeg er dog ovre ham, var jeg for flere år siden, har vel nok mest forsøgt for min søns skyld, men jeg har slet slet ikke de følelser han har. Jeg VED han vil blive vred og sur når/hvis han hører om jeg har fundet en ny, og det vil nok ende i samarbejdsvanskeligheder og i værste fald kan jeg være bange for han hiver mig i statsamtet hvis han kan - jeg ved han vil gøre alt for en potientiel ny kæreste for mig aldrig møder vores søn. 

Nu så mit dilemma; jeg har mødt en fyr. Vi har set hinanden 5-6 gange siden juli, og sidst igår. Jeg er sindssyg vild med ham og nu har vi ihvertfald aftalt at vi kun ses med hinanden og det føles som om det kunne føre til et forhold. Hvornår skal jeg fortælle far om det? Jeg vil ikke gøre det for tidligt hvis det ikke bliver til noget, men han ville sikkert også blive sur hvis han først fandt ud af det når vi blev officielt kærester. Jeg er virkelig i vildrede og meget nervøs for hvordan det hele kommer til at udspille sig. Nogen med erfaringer og/eller gode råd? 

Jeg kumme have skrevet den her tråd. Har stået i præcis samme situation for kort tid siden. Jeg fortalte faren det da han selv spurgte. Og der går ikke en dag uden jeg fortryder det. 

Vi har kommunikations vanskeligheder konstant. Rigtig dårlig og akavet stemning ved overdragelse af vores søn. Gudskelov er selve samarbejdet om samvær ikke berørt. 

Men det berørte mig så meget fordi det går udover vores søn at mor og far ikke kan tale sammen mere. At jeg har følt mig nødsaget til at bryde med den nye fyr. Selvom jeg er utrolig glad for ham 

så mit råd vil være. Lad være at fortæl noget til ham noget før det er så seriøst at han skal møde jeres barn og hvis du ikk har gjort det endnu så gør helt rent bord om dine følelser og at det aldrig bliver jer to. 

Anmeld Citér

11. september 2016

Lisbeth1985

Anonym skriver:

Vent med at sige noget til dit barn skal møde ham og det er seriøst. Der er jo ingen grund til at give din eks anledning til at skabe problemer, før du er sikker på, at dit nye forhold holder.

Held og lykke :-)

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym trådstarter

Tak for råd. Åh jeg er nervøs, jeg føler mig bare så sikker på ham her jeg dater nu, og føler også det er gengældt. Jeg har flere gange gjort det klart overfor min søns far at vi ikke skal være sammen, jeg ville sådan ønske han kunne møde en sød pige og komme videre. Og lade mig gøre det samme. 

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kumme have skrevet den her tråd. Har stået i præcis samme situation for kort tid siden. Jeg fortalte faren det da han selv spurgte. Og der går ikke en dag uden jeg fortryder det. 

Vi har kommunikations vanskeligheder konstant. Rigtig dårlig og akavet stemning ved overdragelse af vores søn. Gudskelov er selve samarbejdet om samvær ikke berørt. 

Men det berørte mig så meget fordi det går udover vores søn at mor og far ikke kan tale sammen mere. At jeg har følt mig nødsaget til at bryde med den nye fyr. Selvom jeg er utrolig glad for ham 

så mit råd vil være. Lad være at fortæl noget til ham noget før det er så seriøst at han skal møde jeres barn og hvis du ikk har gjort det endnu så gør helt rent bord om dine følelser og at det aldrig bliver jer to. 

Har du gjort det forbi med den nye for at stille den gamle tilfreds!?? 1-0 til din eks.

Hvornår har du så tænkt dig, at du skal have tilladelse til en ny kæreste??

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Har du gjort det forbi med den nye for at stille den gamle tilfreds!?? 1-0 til din eks.

Hvornår har du så tænkt dig, at du skal have tilladelse til en ny kæreste??

JA! Det har jeg gjort, ikke for at stille min eks tilfreds, men fordi min søns trivsel betyder mere for mig end mit eget kærlighedsliv nogensinde kommer til. Og min søn blev utrolig meget påvirket af det hele. 

Det kan jeg ikke svarer dig på. Men ved at jeg ikke skal fortælle min eks det før forholdet er fast og ikke på det plan det var hvor vi ikke vidste hvad det skulle fører til. 

Anmeld Citér

12. september 2016

Anonym

ja det lyder hårdt men du bliver nød til at være hård her. 

I er ikke sammen mere og han har intet krav til at få afvide hvem du dater eller er kærester med. Det er god stil at fortælle det når han skal møde din søn men det har far heller ikke krav på. Far har kun krav på at få afvide hvem der er sammen med sin søn hvis der er en begrundet mistanke om at det går ud over sønnens trivsel men hvad de forskellige menneskers relation er til dig har han ikke krav på. 

Men som sagt er det god stil og jeg syntes du skal sige det når tiden er inde til at han skal møde din søn. Sørg for at dokumentere ALT. Hvis du er bange for en reaktion så send ham info på skrift ( ja måske ikke god stil, men du skal ikke sætte dig selv på spil.) Ellers optag den. Hvad der end kommer fremover dokumenter det. Gem alle sms, mails osv. noterer alt ned med dato. HVIS far så vil i SF så har du beviser på at balladen startede da du fik en ny fyr, samt at det er FAR der laver samarbejdschikane grundet jalousi.  

Og ro på. Det er ikke første gang SF møder din eks. type. Han får ikke noget ud af at hive dig i SF grundet ny fyr. Hvis han kommer med skøre beskyldninger vil man spørge barnets inst. og de vil jo netop sige at det intet har på sig. 

Så mit råd er at du hiver dig løs af det reb din eks. har om dig. Alt ære og respekt for at du vil gå langt for din søns skyld mht. til sin far MEN du har også et liv og du skal også leve. Din søn er ikke tjent med en ulykkelig og ensom mor der intet tør grundet fars vrede. Din søn er netop bedre tjent med en glad og lykkelig mor. Og det er samtidig en god ting at vise din søn: at man ikke skal lade andre bestemme over ens liv og lykke på den måde. 

Det bliver pisse hårdt, men på et eller andet tidspunkt er du nød til at klippe snoren til far over mht. til dit kærlighedsliv og leve dit eget liv. Så jeg ville gøre det når det er bestemt at den nye fyr skal møde din søn da det jo er noget der vedkommer jeres fælles barn. Og så hold ALT kommunikation omkring jeres søn og intet andet. Ikke noget hygge snak om jer to eller jeres forhold. 

Anmeld Citér

13. september 2016

JustMe123

Tillykke med dit nye forhold Men mon ikke du skal lære ham lidt bedre at kende, førend at du fortæller din x det? Du skriver selv at du kun har kendt ham siden juli og I har mødtes 5-6 gange.. det vil sige ca. 2 gange om måneden. Det er altså ikke meget. 

Fortæl din x det, når din søn har mødt din nye kæreste. Du skal også leve dit liv. Men din x vil måske lave en smule oprør, som I skal kunne stå i mod. Din x vil måske have det svært ved at vide en anden mand, vil skulle bo sammen med hans søn, langt ud i fremtiden. 

Pøj Pøj 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Da jeg fandt sammen med min kæreste sagde jeg ikke noget til min eks før at vi mente at det var seriøst nok til at han skulle præsenteres for mit barn.

Bruddet med mit barns far havde været roligt og samarbejdet kørte forholdsvis godt, alligevel begyndte han på at han var bekymret, for min nye kæreste var jo i en beskyttet arbejdsplads, voldelig og røg hash - hvilket overhovedet ikke passer, så jeg gik til statsamtet og spurgte hvordan vi skulle forholde os. Jeg følte trods alt at jeg var nødt til at vælge mellem mit barn og et forhold. De bad om nogle få oplysninger på min kæreste og sagde så at det var kun i nødstilfælde de ville få brug for dem.

Det er snart 4 år siden, og vi har ikke oplevet problemer på det punkt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.