Erstatning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan jeg søge erstatning?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.305 visninger
10 svar
9 synes godt om
11. september 2016

kristina1124

Hej. 

Jeg undre mig over, om jeg kan søge erstatning for, at jeg har forstuvet mit knæ samt min minisk og puder, de har det ikke for godt i knæet nemlig.

Det skete på min skole, hvor der var et udækket beton hul ca 1,5 meter ned og uden skiltning. Jeg faldt ned og slog mit knæ kraftigt. 

Det er i dag en uge siden skaden skete, men har stadig gener i benet, bla kan jeg ikke stække mit ben ud det føltes forkert inde i benet. 

Kan jeg søge erstatning igennem min egen ulykkesforsikring og skolens forsikring? 

Hvor meget har i evt fået erklæret jer invalide hvis dette er muligt???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2016

Liv_86

kristina1124 skriver:

Hej. 

Jeg undre mig over, om jeg kan søge erstatning for, at jeg har forstuvet mit knæ samt min minisk og puder, de har det ikke for godt i knæet nemlig.

Det skete på min skole, hvor der var et udækket beton hul ca 1,5 meter ned og uden skiltning. Jeg faldt ned og slog mit knæ kraftigt. 

Det er i dag en uge siden skaden skete, men har stadig gener i benet, bla kan jeg ikke stække mit ben ud det føltes forkert inde i benet. 

Kan jeg søge erstatning igennem min egen ulykkesforsikring og skolens forsikring? 

Først skal du melde det til forsikringen. 

Tænker umiddelbart at der skal gå lidt længere tid før man ved om det er varigt mén

Anmeld Citér

11. september 2016

Abracadabra

Det skal dokumenteres ved en læge, og det er formentlig alt ALT for tidligt at sige noget om erstatning.

Anmeld Citér

11. september 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Man ska ha været ved læge senest 48 timer efter ulykken, også ska du jo nok tjekkes igennem igen. Vh stine

Anmeld Citér

11. september 2016

kristina1124

Jeg har været på skadestuen 3-4 timer efter ulykken skete og det er normalt 72 timer der maks må gå.. 

Det er dem der har fortalt mig, hvad der er skadet ved mit ben, det er da ikke noget jeg selv vudere.

Anmeld Citér

11. september 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Du skal starte med at melde det til din ulykkesforsikring så kører de sagen og tager fat i skolens fordikring

Anmeld Citér

11. september 2016

FruStolpe

Erstatningssager er notorisk langtrukne og besværlige.

Herhjemme køre der en arbejdsskade sag på 6 1/2år. Og det er selvom at der et tilkendt flexjob på max 15 timer ugentligt og besked om at det kun blive værre med tiden. 

Men jeg vil kraftig tro at du skal kunne dokumentere at de er skvattet i "deres hul" og du skal igennem  en helvedes masse undersøgelser og forvent at det trækkes i langdrag -så de måske får dig til at give op... 

Håber dit knæ kommet sig uden men så du ikke skal igennem hele det tunge system.. -det ønok er vi fordner ingen

Anmeld Citér

11. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
kristina1124 skriver:

Hej. 

Du skal sende alle dine papirer fra skadestuen, egen læge, eller hvad der ellers behandler din skade på nuværende tidspunkt til dit eget forsikringsselvskab, samt du skal sørge for/sikre dig at det også bliver meldt til skolens. Det er tit en meget langtrukken sag, så der Kan godt gå flere måneder/år før at der er en afgørelse. Din eventuelle men grad af faldet går der typisk flere år før det er bedømt.

Anmeld Citér

12. september 2016

Zelinasmor

kristina1124 skriver:

Hej. 

Jeg tvivler på du får noget i erstatning for et forstuvet knæ. Selvom det er deres fejl at de ikke skilter. Du skal jo kunne dokumentere at dit knæ inden var helt sundt og rask. Og det er svært med mindre du har fået det undersøgt før. Desuden vil jeg ikke mene at en knæskade gælder som invaliditet 

Anmeld Citér

12. september 2016

MorTil3+

Zelinasmor skriver:

Jeg tvivler på du får noget i erstatning for et forstuvet knæ. Selvom det er deres fejl at de ikke skilter. Du skal jo kunne dokumentere at dit knæ inden var helt sundt og rask. Og det er svært med mindre du har fået det undersøgt før. Desuden vil jeg ikke mene at en knæskade gælder som invaliditet 

Jeg blev skadet på begge knæ pga en trafik ulykke, fik samlet 100.000, svie/smerte og erstatning. Havde ikke selv en forsikring dengang, det var føreren af den anden bil der måtte betale. Men ved ikke om der er andre regler når det er trafikulykker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.