Med mindre han giver dig den på dagen til mødet, så får du den ikke den dag. Statsforvaltningen bestemmer ikke hvem der får forældremyndighed men kan give dig den midlertidigt hvis de mener det er livsnødvendigt. Nægter far at give dig den fulde forældremyndighed, så skal i, i retten uanset hvad. Har været der. Og ja det er ikke sådan lige at få. Min eks var også psykisk syg, ustabil og voldelig overfor mig. Det lagde retten ikke vægt på, da det var overfor mig og ikke barnet. Den eneste grund til jeg fik den var at han ikke ville skrive under på at min datter kunne få et pas. Hvis far vil samarbejde, så får man ikke bare sådan lige fuld forældremyndighed. I øvrigt tog sagen 9 måneder fra første møde i statsforvaltningen og til retssagen var overstået. Der er ventetid i retten.
Og så skal du huske at selvom du måske vinder, så har han stadig ret til samvær. Forældremyndighed har intet med samvær at gøre. Jeg kunne ikke få stopper samværet. Så han fik hver anden weekend + noget ferie. Bare så du ikke tror at så ser de ham ikke mere.
Han vil og kan ikke have sine børn, og han kommer kun til og vil have samvær hvis det kan blive ved mig hvor der er tag over hovedet og stabile rammer, i fremtiden. Og det kommer IKKE til og ske. (Lad mig bare indrømme at jeg kender ham helt ind til benet så jeg ved det er sådan hvis han skal se sine børn). Han lever i sin nye bil og er formegentlig på vej ind i bandemiljøet .
Men manden , når han IKKE er manisk mere, vil ramme MIG. og derfor skal han ikke have mulighed for og kunne hente børnene. Det kunne han sagtens finde på og så sige jeg ikke så dem før jeg ville give ham en chance til, eller lignende. Når han ikke er manisk mere.
Det er også en midlertidig jeg søger om forresten. For de sagde at det ville de kunne give med det samme, så vores hverdag ikke skulle gå i stå længere.
Chancen for at han giver mig den er der også. Men så er det bare mit liv jeg skal frygte for de næste mdr....
Ungerne har han været fysisk og psykisk voldelig overfor, det er bare ikke dokumenteret, (det fysiske) for det er først nu hvor der er kommet psykoæog hjælp på at min store datter har sagt det lidt henkastet til mig. (Børnene er knap 5 år og 2 år.)
Anmeld
Citér