Antidepressiv medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

223 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. september 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg overvejer at starte på antidepressiv medicin. er der nogen af jer der har gode/dårlige erfaringer med det? Vil I fortælle lidt om hvordan I kunne mærke ændringer osv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2016

NNL

Hej med dig!

Først lige en krammer, du har det sikkert ikke ret godt indeni!

Hvad får dig til at tænke at det er løsningen? Har du talt med læge, psykolog el. lign?

Jeg havde stress for nogle år siden, og fik tildelt psykologsamtaler af arbejdet da jeg blev sygemeldt. Psykologen mente at jeg havde en depression oveni (det hænger tit sammen), og hun foreslog mig de antidepressive piller. Efter samtale med lægen fik jeg dem og begyndte at tage dem. Efter 3 uger begyndte de at virke og jeg havde for første gang en god dag igen, det gik lidt op og ned i nogle uger men så hjalp de rigtigt. Jeg blev sådan lidt ligeglad i forhold til tidligere. Ikke på en dårlig måde, men de ting der gik mig på før, kunne jeg pludselig se, hvor lidt de betød.

MEN! Vær opmærksom på, at du skal tage dem i et år! Ellers ryger du tilbage igen. Nogle få lykkes med at stoppe før, men det er vigtigt at hjernen får lært at lykke-stoffet skal være der, og derfor selv begynder at producere det, når du trapper ud af medicinen.

Og ja, så er man konstant sulten, så jeg tog 8 kg på. Men i mit tilfælde var det det værd. Det er jo bare en krop og man kan jo tabe sig efterfølgende

Til sidst vil jeg lige sige, at jeg ville ønske jeg havde forsøgt mig med alternativ behandling først. D-vitamin og zink skulle være guld værd, og akupunktur eller hypnose kunne måske også have hjulpet!?

Jeg ønsker dig held og lykke og håber du får valgt den rigtige løsning.

Knus!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.