Regler for at låne til huskøb når man har et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2016

Mine3drenge

Hej 

Vi står og venter på at skulle til møde i banken om en uges tid. Huset vi har i tankerne koster 995.000. 

Er der nogen der kan sætte mig lidt ind i diverse regler og kriterier for at kunne låne penge til huskøb når man har et barn? Jeg har en veninde der har sagt noget om at man kan ikke låne penge hvis man ikke har så og så mange penge til sig selv hver måned og så og så mange penge til sit barn. 

Kan I generelt fortælle mig lidt om hvordan det fungere at låne et så stort beløb? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

2 voksne og 1 barn skal ca have 11-12000 tilbage når alt er betalt. Altså så de 11-12000 skal dække mad, benzin, gaver, medicin osv. 

Og så skal i selv have opsparet 5% til udbetalingen på huset. Det blev lovkrav sidste år. 

Anmeld Citér

8. september 2016

Mine3drenge

Mor11 skriver:

2 voksne og 1 barn skal ca have 11-12000 tilbage når alt er betalt. Altså så de 11-12000 skal dække mad, benzin, gaver, medicin osv. 

Og så skal i selv have opsparet 5% til udbetalingen på huset. Det blev lovkrav sidste år. 

Tak, ved du om det er lige meget hvem der "sidder" på størstedelen af de 11-12000? :-) 

Anmeld Citér

8. september 2016

KatThyV

Mine3drenge skriver:

Tak, ved du om det er lige meget hvem der "sidder" på størstedelen af de 11-12000? :-) 

Det er ligemeget hvem der tjener hvad og hvor meget  

Anmeld Citér

8. september 2016

Mor1986

Jeg mener at vores bank sagde at for hver 5000 kr man kunne lægge om måneden til huset kunne man låne en mio. 

Og det med rådigheds beløbet er også rigtig. Vores var dog noget lavere da vi lånte den gang, og er dog steget men ligger stadig under. Eller det vil sige vi har når alt er betalt også med benzin, 9000 kr til mad og diverse/gaver. Og vi er to voksne og to børn. Og det kan sagtens hænge sammen. Vors bank lagde også vægt på om alt blev betalt og om man kunne leve for det man havde til rådighed. 

Anmeld Citér

8. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

En tommelfinger regel er at i kan låne 3 x jeres indtægt så hvis i skal låne en mio skal i tilsammen tjene ca 350.000. Prøv at Google låneberegner så kommer der nogle forskellige op der tar hensyn til gæld, formue mv. For i kan selvfølgelig låne mindre hvis i har anden gæld. 

Der er dog også andre faktorer der tæller 

Anmeld Citér

8. september 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mine3drenge skriver:

Det er ligemeget. De vil se på jeres indkomster som fælles. Med mindre meget specifikt siger de ikke skal, men det vil være mærkeligt tænker jeg. 

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym

Tilslutter mig de øvrige udsagn. 

Vil blot lige nævne at bankerne også er en forretning, der skal tjene penge, så det kan være en fordel, at få et lånetilbud i flere banker og sammenligne. De kan jo have forskellige preferencer for hvor stort rådighedsbeløb de synes i skal have og forskellige typer af lån de kan tilbyde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.