Hvor langt er jeg henne? Kan ikke finde ud af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2016

kærlighedsbaby

Jeg er gravid med termin i Maj, så det er helt nyt - men spændende og vi er rigtig glade herhjemme! Jeg kan simpelthen bare ikke finde ud af, hvor langt jeg er henne 

Skal man gå fra første dag i sidste menstruation eller skal man gå efter ægløsningsdagen, hvad søren skal man? 

Jeg har læst mig frem til, at lægerne går efter sidste menstruations første dag, hvilket var 3. August for mig, men min cyklus er på 35 dage og jeg tog en positiv ægløsningstest d. 22 August. 

Er der nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig? Jeg er simpelthen helt lost 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2016

Liv_86

Maj17baby skriver:

Jeg er gravid med termin i Maj, så det er helt nyt - men spændende og vi er rigtig glade herhjemme! Jeg kan simpelthen bare ikke finde ud af, hvor langt jeg er henne 

Skal man gå fra første dag i sidste menstruation eller skal man gå efter ægløsningsdagen, hvad søren skal man? 

Jeg har læst mig frem til, at lægerne går efter sidste menstruations første dag, hvilket var 3. August for mig, men min cyklus er på 35 dage og jeg tog en positiv ægløsningstest d. 22 August. 

..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. september 2016

kærlighedsbaby

..

MANGE tak!! Det var også det jeg selv var kommet frem til. 

Men tager lægen ikke fra sidste første menstruationsdato? Så i følge dem, er jeg 5+0, selvom egne beregninger siger 4+0? 

Anmeld Citér

7. september 2016

Liv_86

Maj17baby skriver:

MANGE tak!! Det var også det jeg selv var kommet frem til. 

Men tager lægen ikke fra sidste første menstruationsdato? Så i følge dem, er jeg 5+0, selvom egne beregninger siger 4+0? 

Jo men det gjorde den her også, der skrev jeg bare din cyklus længde var 35 dage. Lægen tager efter 28 dage, så jf lægen vil du være nogle dage længere. 

Men det betyder ikke så meget man bliver som regel rykket til nf og det er den der gælder de færreste føder alligevel på den dag

Anmeld Citér

7. september 2016

kærlighedsbaby

Liv_86 skriver:

Jo men det gjorde den her også, der skrev jeg bare din cyklus længde var 35 dage. Lægen tager efter 28 dage, så jf lægen vil du være nogle dage længere. 

Men det betyder ikke så meget man bliver som regel rykket til nf og det er den der gælder de færreste føder alligevel på den dag

Tusind tusind tak for dine svar. Det sætter jeg enormt meget pris på! 
Grunden til at den uge fra eller til er vigtig for mig, er fordi jeg skal til tidlig scanning pga. tidligere GUL, er bange for de intet kan se hvis jeg kommer i uge 5+, men i følge lægen er jeg jo 6+  

Må krydse fingre for, at man kan se at lille blyp sidder det rigtige sted selvom jeg kommer en uge for tidligt  

Igen, tak for dit svar!

Anmeld Citér

7. september 2016

Liv_86

Maj17baby skriver:

Tusind tusind tak for dine svar. Det sætter jeg enormt meget pris på! 
Grunden til at den uge fra eller til er vigtig for mig, er fordi jeg skal til tidlig scanning pga. tidligere GUL, er bange for de intet kan se hvis jeg kommer i uge 5+, men i følge lægen er jeg jo 6+  

Må krydse fingre for, at man kan se at lille blyp sidder det rigtige sted selvom jeg kommer en uge for tidligt  

Igen, tak for dit svar!

Så vil jeg gå efter din egen beregning. 

Det gjorde jeg selv og det passede også til den tidlige scanning

Anmeld Citér

7. september 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Maj17baby skriver:

Min er også på 35 dage. Ganske rigtigt går lægen ud fra sidste mens. Det er først til scanningen at de fastslår termin. Jeg blev rykket fra d 19. Til 27. Juni (2014). 

Jeg brugte personligt mine egne beregninger indtil scanningen da jeg jo vidste at jeg ikke var så langt henne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.