Hvor skadeligt er tun i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. september 2016

Mo9ca

Jeg spørger fordi jeg har den sygeste trang til tun. Jeg er 22+3 henne men har endnu ikke givet efter for trangen? 

Er der nogen der ved om det f.eks. er okay at spise en enkelt dåse tun sammen med andre sunde fødevarer?

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2016

Debatpigen.

Mo9ca skriver:

Jeg spørger fordi jeg har den sygeste trang til tun. Jeg er 22+3 henne men har endnu ikke givet efter for trangen? 

Er der nogen der ved om det f.eks. er okay at spise en enkelt dåse tun sammen med andre sunde fødevarer?

Mvh. M

der må gerne spises i små mængere

Anmeld Citér

7. september 2016

ErDetSnartNU

Det kommer jo an på, om du vil følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger eller ej �� De fraråder al tun (også på dåse) fordi der ophobes mange tungmetaller (og vist også dioxin og kviksølv? Det er længe siden jeg læste om det, så tag selv en tur på Google) i tun. 

Anmeld Citér

7. september 2016

AnoMom

Jeg fik at vide af min jordmoder da jeg var gravid at en dåse tun i ny og næ ikke skadede og så skulle man gå efter et specielt mærke der ikke har ligeså mange tungmetaller. Kan så ikk huske hvad det hed men det burde du kunne google dig frem til

Anmeld Citér

7. september 2016

Zelinasmor

Du må godt spise dåsetun! Det siger både læge og jordemoder. Du må til gengæld ikke spise frisk tun. Og maks en dåse om ugen.  Har jeg selv spist lystigt gennem denne graviditet

Anmeld Citér

7. september 2016

Liv_86

Mo9ca skriver:

Mvh. M

Man må spise 100g pr uge

Anmeld Citér

7. september 2016

Mo9ca

Zelinasmor skriver:

Du må godt spise dåsetun! Det siger både læge og jordemoder. Du må til gengæld ikke spise frisk tun. Og maks en dåse om ugen.  Har jeg selv spist lystigt gennem denne graviditet

Årh fantastisk

Anmeld Citér

7. september 2016

Mo9ca

Liv_86 skriver:

Man må spise 100g pr uge

Så skønt at høre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.