1. vs 2. graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2016

Anonym trådstarter

Hej piger, 

Jeg er nu gravid for 2. gang og oplever en helt anden graviditet end den 1. 

1. Gang havde jeg kvalme om morgenen og kastede op. Så fik jeg det bedre. Ellers en meget stille og rolig graviditet. Tog 10 kg på de første 3 mdr. (20 kg ialt)

2. Gang med kvalme hele dagen, hver dag. Ingen opkast. Humørsvingninger for vildt. Bliver hurtigt træt. Har taget 700 gr. på indtil videre (er 3 mdr. henne).

Min 2. Graviditet er helt anderledes end den første. 

Blot for nysgerrighedens skyld, hvordan oplevede I jeres graviditeter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2016

Liv_86

1 graviditet kvalme og opkastning fra uge 6 til ca 20 hvor jeg derefter fik bækkenløsning. Derudover synes jeg det var en fint graviditet. Var kun træt i starten og først besværet til sidst.

2 graviditet er langt hårdere måske fordi der er to. Har måtte få piller af min læge for ikke at kaste op. Har haft meget af migræne og en sygelig træthed. Begyndte at få ondt i mit bækken fra uge 13 og måtte på sygehuset med plukveer 16+0. Nu er jeg 18+4 og har bækkenløsning, mange plukveer og er bare generelt utilpas. Og så er jeg allerede en del besværet, lidt som om jeg er i 3.trimester. 

Anmeld Citér

7. september 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej piger, 

1. Gang havde jeg kvalme om morgenen og kastede op. Så fik jeg det bedre. Ellers en meget stille og rolig graviditet. Tog 10 kg på de første 3 mdr. (20 kg ialt)

2. Gang med kvalme hele dagen, hver dag. Ingen opkast. Humørsvingninger for vildt. Bliver hurtigt træt. Har taget 700 gr. på indtil videre (er 3 mdr. henne).

Mine de første 2 lignede hinanden. Hvor den 3. Var fuldstændig anderledes.

De første havde jeg kvalme og opkast jevenligt alle 9 mdr.

Den 3. Var det kunfrem til uge 12.

Jeg holder mig selv ind at det er købe bestemt.

De 2 første lignede hinanden og jeg fik 2 drenge. Den 3. Var sin egen og fik en pige.

Anmeld Citér

7. september 2016

MissTas

Anonym skriver:

Hej piger, 

Første graviditet: kvalme hele graviditeten, opkast 7-8 gange dagligt hele graviditeten, ømme bryster, træt, leverbetinget graviditetskløe, blødninger gennem hele graviditeten, tog 21kg på i alt

anden graviditet: ømme bryster, lidt træt, er i uge 29 nu og har taget 11kg på. 

To meget forskellige graviditeter første gang fik vi en datter, her anden gang skal vi ha en søn  

Anmeld Citér

7. september 2016

hautecouture

1. gang: Lidt morgenkvalme omkring udebleven mens og et par uger frem. 2-3 opkastninger gennem hele graviditeten. Lettere træthed. Øget appetit. Ingen fysiske smerter, gener, plukkeveer eller andet. Mærkede tydeligt liv fra uge 16. Tog 20+ kg på.

2. gang: Kvalme fra 3+ hele dagen og til og med uge 16 med flere daglige opkastninger. Forsvandt omkring uge 18, men har for nyligt haft opkastninger (morgen) 3 dage i træk igen. Nedsat appetit og ingen lyst til fast føde. Enormt træt hele døgnet. Til tider lettere ømhed i lænden. Endnu ikke mærket liv her i uge 22. Har indtil nu ikke taget på, men tabt mig en lillebitte smule.

Synes det er to MEGET forskellige graviditeter jeg oplever. Vi har en kommende storesøster og venter nu en lillesøster 

Anmeld Citér

7. september 2016

hautecouture

hautecouture skriver:

1. gang: Lidt morgenkvalme omkring udebleven mens og et par uger frem. 2-3 opkastninger gennem hele graviditeten. Lettere træthed. Øget appetit. Ingen fysiske smerter, gener, plukkeveer eller andet. Mærkede tydeligt liv fra uge 16. Tog 20+ kg på.

2. gang: Kvalme fra 3+ hele dagen og til og med uge 16 med flere daglige opkastninger. Forsvandt omkring uge 18, men har for nyligt haft opkastninger (morgen) 3 dage i træk igen. Nedsat appetit og ingen lyst til fast føde. Enormt træt hele døgnet. Til tider lettere ømhed i lænden. Endnu ikke mærket liv her i uge 22. Har indtil nu ikke taget på, men tabt mig en lillebitte smule.

Synes det er to MEGET forskellige graviditeter jeg oplever. Vi har en kommende storesøster og venter nu en lillesøster 

Hov.. Glemte lige at udspecificere at den manglende appetit, den manglende lyst til fast føde og trætheden nok hang rigtig meget sammen med den voldsomme kvalme  Fra uge 17 (ca.) har jeg haft det perfekt  - lige med undtagelse af de sidste par dages morgenkvalme ig lidt, milde, smerter i lænden 

Anmeld Citér

8. september 2016

GrønStjerne

De to første graviditeter lignede hinanden. Havde det godt, havde kvalme til uge 12, arbejdede hele vejen igennem, og følte mig rigtig sund.

3. graviditet var vildt hård. Kvalme, opkast og sengeliggende og var så syg og dårlig. Det stoppede først i uge 37.

Alle 3 er piger..

Anmeld Citér

8. september 2016

Anonym trådstarter

Spændende at høre om de forskellige erfaringer 

Anmeld Citér

22. september 2016

Mo9ca

Jeg har gennemført næsten 3 graviditeter (3. er i gang) hvor nr. 1 og 3 har været meget ens. 2. Graviditet havde jeg lidt problemer med kvalme og opkast fra uge 13 og frem til uge 32 hvor jeg gik på barsel

Nr. 1 og 3 har der ingen fysiske gener været. I hvert fald ikke endnu. Jeg er 24+4 henne i dag

Ellers har mine 3 graviditeter ikke rigtig adskilt sig så meget fra hinanden.

Mvh. M

Anmeld Citér

22. september 2016

Anonym trådstarter

Mo9ca skriver:

Jeg har gennemført næsten 3 graviditeter (3. er i gang) hvor nr. 1 og 3 har været meget ens. 2. Graviditet havde jeg lidt problemer med kvalme og opkast fra uge 13 og frem til uge 32 hvor jeg gik på barsel

Nr. 1 og 3 har der ingen fysiske gener været. I hvert fald ikke endnu. Jeg er 24+4 henne i dag

Ellers har mine 3 graviditeter ikke rigtig adskilt sig så meget fra hinanden.

Mvh. M

Fik du drenge/piger?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.