Har brug for hjælp til fagforening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg er helt blank på dette område så har brug for hjælp?!?

NEJ jeg kan ikke kontakte fagforeningen da jeg har noget under opsejling (forklaring følger)

sagen er at jeg er elev i staten, jeg skulle være færdig den 31.10.2014 men pga 2 barsler vil jeg først være færdig den 09.08.2017 

jeg blev ansat da jeg var 24 og er derfor på den lille løn - ikke voksenelevløn men har i dag fundet ud af jeg åbenbart er berettiget til voksenelevløn eftersom jeg er blevet forlænget i min uddannelsesaftale

men jeg kan måske ikke få med tilbagevirkende kraft fordi jeg skiftede fagforening efter en dårlig behandling fra HK - altså en person i HK men meldte mig ind i en anden og nu vil HK måske ikke lade mig komme tilbage ig så tag min sag - vælger de at tage min sag bliver jeg naturligvis i HK for den person jeg havde et udestående med er der ikke mere

er der andre som har været i samme situation? Det bare ærgerligt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

nej men ved at HK oftest plejer at være rimelig gode til at tage folk tilbage igen...

har mødt andre der er kommet tilbage igen og fået hjælp med en sag...

men det er vist noget med at de ikke kan tage dig tilbage med begrundelsen at tage din sag...

det skal være et "almindeligt" skift af fagforening og så kan de tage din sag op efter en måneds tid eller noget :)

vil helt klart sige ring til HK og snak med dem om det åbent og ærligt :)

sig at du havde en uheldig situation med en medarbejder og derfor oprindeligt valgte dem fra men nu har erfaret at den medarbejder ikke længere er der og gerne vil tilbage igen for du kan bedst lide deres ekspertise og viden indenfor dit fag...

du ved sig en negativ ting men to positive ;)

krydser fingre for dig :)

Anmeld Citér

6. september 2016

minbaby

Hvorfor får du ikke din nye fagforening til at rejse sagen for dig 

Det behøver da ikke være HK 

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

nej men ved at HK oftest plejer at være rimelig gode til at tage folk tilbage igen...

har mødt andre der er kommet tilbage igen og fået hjælp med en sag...

men det er vist noget med at de ikke kan tage dig tilbage med begrundelsen at tage din sag...

det skal være et "almindeligt" skift af fagforening og så kan de tage din sag op efter en måneds tid eller noget :)

vil helt klart sige ring til HK og snak med dem om det åbent og ærligt :)

sig at du havde en uheldig situation med en medarbejder og derfor oprindeligt valgte dem fra men nu har erfaret at den medarbejder ikke længere er der og gerne vil tilbage igen for du kan bedst lide deres ekspertise og viden indenfor dit fag...

du ved sig en negativ ting men to positive ;)

krydser fingre for dig :)

HK har i dag valgt at melde mig ind igen og tage min sag 

tak for trøsten alligevel, havde jeg brug for at høre

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonym trådstarter

minbaby skriver:

Hvorfor får du ikke din nye fagforening til at rejse sagen for dig 

Det behøver da ikke være HK 

Fordi min arbejdsplads er ikke en man bare LIGE lægger sig ud med så helst HK 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.