Ægløsningstest, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

173 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg er begyndt at bruge ægløsningstest, da min cyklus har været lidt regelmæssig på det sidste.

Søndag tog jeg en test der var positiv. Jeg testede igen i går og den var negativ. I dag tester jeg så positiv igen. Så nu er jeg rigtig meget i tvivl om hvornår jeg har ægløsning. For den burde vel ikke blive positiv igen før næste cyklus... eller? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

Anonym trådstarter

Og lige noget andet: Når den er positiv står der der er 25 til 48 timer til man har ægløsning og skal have samleje. Men skal man ikke vente mindst 24 timer, så man rammer ægløsning? Man kan vel ikke garantere at sædcellerne kan leve deroppe i op til 2 døgn?

Anmeld Citér

6. september 2016

pb2017

Anonym skriver:

Og lige noget andet: Når den er positiv står der der er 25 til 48 timer til man har ægløsning og skal have samleje. Men skal man ikke vente mindst 24 timer, så man rammer ægløsning? Man kan vel ikke garantere at sædcellerne kan leve deroppe i op til 2 døgn?

Er du sikker på den har været positiv begge gange?  Teststreg og kontrolstreg skal være MINDST lige så tydelige, og teststregen skal gerne være mere tydelig end kontrolstregen.. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

pb2016 skriver:

Er du sikker på den har været positiv begge gange?  Teststreg og kontrolstreg skal være MINDST lige så tydelige, og teststregen skal gerne være mere tydelig end kontrolstregen.. 

De var godt nok ikke tydeligere end kontrol stregen, men synes de begge var lige så tydelige. Men er selvfølgelig lidt svært at se helt præcist... 

Anmeld Citér

6. september 2016

Ras.mussen

Anonym skriver:

De var godt nok ikke tydeligere end kontrol stregen, men synes de begge var lige så tydelige. Men er selvfølgelig lidt svært at se helt præcist... 

Hvis du er i tvivl om de begge var positive, er det også lidt svært at give dig det rigtig svar

men ja, man kan godt have ægløsning to gange på en cyklus. Der er ingen forskning der viser det er umuligt. 

De har faktisk fundet ud af, at der er et stof i mandens sæd, der gør at ægløsning starter, også selv om at ægløsningen har været der.

Men så hurtig går det heller ikke at du har haft ægløsning både søndag og Idag. Bl.a også fordi at selve ægløsningen først er 24-36 timer efter første positiv test. Derfor tester man normalt positiv i 2-3 dage.

Så mit svar er at den ene ikke har være positiv.

håber det måske gav dig lidt svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.