Veninde meget ked af det - kan jeg hjælpe hende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.159 visninger
9 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde som også er min svigerinde. Hun er forlovet med min kærestes bror. Hun er 22 år gammel og han er 28. Han behandler hende af helvedes til! De har to børn. Den ene har han lige adopteret da den biologiske far ikke er inde i billedet. Den anden har de brugt donorsæd til da han har en sygdom der gør han ikke kan få børn. 

De har været sammen i ca. 3 år. 

Han hjælper hende aldrig derhjemme. Rører ikke en finger. Han smider tøjet og lægger sig på sofaen. Han snakker rigtig grimt til hende, kalder hende sjældent skat eller siger tak. Han tager sjældent en af børnene så hun lige får 5 minutters fred. Han vil aldrig ha sex med hende, hun må slet ikke røre ham. Hver gang hun prøver at være sød eller prøver at snakke om deres problemer ender det med han bliver sur, hun græder og han spørger hvorfor hun tuder. Og forleden satte hun foden ned efter et skænderi og sagde hun snart pakkede sine ting og flyttede hvis der ikke kom andre boller på suppen. Han spurgte hende så om han skulle hjælpe med at pakke?! Hun trak så i land, hun er så bange for han er ligeglad hvis hun rent faktisk tager børnene og flytter.

Hun er meget ked af det, men viser det ikke.

Hvordan pokker kan jeg hjælpe hende hvis jeg overhovedet kan det?! Hun er ung! Hun kan jo ikke leve uden sex, hjælp i dagligdagen med 2 børn, kærlighed og tid udenfor hjemmet uden børnene engang imellem.  Jeg ved samtidig heller ikke om jeg overhovedet kan råde hende til noget når han er min kærestes bror... Kom med jeres input please, det gør fandme ondt at se på! Og er sikkert endnu værre st være i! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

B&J

Ja hun skal da forlade ham.

han er åbenbart lige glad så se at komme væk du kan hjælpe hende med at pakke tinge og komme væk.

overleve uden sex jo det tror jeg nu nok man kan

men det er surt i et godt forhold man ikke kan nyde hinanden, og han ikkenvil hjælpe fordi hun bliver slidt. Men hun har jo gjordt ham selv til et lille barn ham har åbenbart aldrig lavet en skid jamen hvorfor skal han så nu når hun altid har gjord det for ham.

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym

Det lyder som et meget dårligt forhold.

Hvis hun har truet med at forlade ham, og han bare tilbyder hjælp med at pakke, så er der jo ikke meget forhold tilbage.

Lyt på hende, støt hende. Men vid at du ikke kan "tvinge" hende til at gøre noget som helst. Men du kan hjælpe med at finde løsninger på hvordan hun kommer videre, for det er nok ret overvældende med to børn..

Anmeld Citér

6. september 2016

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har en veninde som også er min svigerinde. Hun er forlovet med min kærestes bror. Hun er 22 år gammel og han er 28. Han behandler hende af helvedes til! De har to børn. Den ene har han lige adopteret da den biologiske far ikke er inde i billedet. Den anden har de brugt donorsæd til da han har en sygdom der gør han ikke kan få børn. 

Han hjælper hende aldrig derhjemme. Rører ikke en finger. Han smider tøjet og lægger sig på sofaen. Han snakker rigtig grimt til hende, kalder hende sjældent skat eller siger tak. Han tager sjældent en af børnene så hun lige får 5 minutters fred. Han vil aldrig ha sex med hende, hun må slet ikke røre ham. Hver gang hun prøver at være sød eller prøver at snakke om deres problemer ender det med han bliver sur, hun græder og han spørger hvorfor hun tuder. Og forleden satte hun foden ned efter et skænderi og sagde hun snart pakkede sine ting og flyttede hvis der ikke kom andre boller på suppen. Han spurgte hende så om han skulle hjælpe med at pakke?! Hun trak så i land, hun er så bange for han er ligeglad hvis hun rent faktisk tager børnene og flytter.

Hvordan pokker kan jeg hjælpe hende hvis jeg overhovedet kan det?! Hun er ung! Hun kan jo ikke leve uden sex, hjælp i dagligdagen med 2 børn, kærlighed og tid udenfor hjemmet uden børnene engang imellem.  Jeg ved samtidig heller ikke om jeg overhovedet kan råde hende til noget når han er min kærestes bror... Kom med jeres input please, det gør fandme ondt at se på! Og er sikkert endnu værre st være i! 

Det er ikke sundt for hverken hende eller børnene. Den store vil helt sikkert blive påvirket af hans opførsel. Et barn skal ikke lære at det er ok at behandle kvinder på den måde.

Hvad siger din kæreste til det? Det er trods alt hans bror.

Anmeld Citér

6. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Men hvorfor er den adoption kommet i stand, hvis deres forhold er så dårligt ?

Anmeld Citér

6. september 2016

Bshizzle

Hvorfor er det lige at folk altid slynger den kommentar ud "hun/han skal da forlade ham/hende"...!!! 

Hvad med at råde personerne til at søge hjælp..? 

Netop i dette tilfælde burde de nemlig søge hjælp til at få en bedre hverdag.. Snakke ud om tingene! 

Og KÆMPE for kærligheden og børnene ! 

Jeg tænker måske osse at din kæreste (bror til den dovne mand) kunne ta en snak om hvad i har hørt og evt få ham til fornuft til at gøre noget ved det. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Kløver

Bshizzle skriver:

Hvorfor er det lige at folk altid slynger den kommentar ud "hun/han skal da forlade ham/hende"...!!! 

Hvad med at råde personerne til at søge hjælp..? 

Netop i dette tilfælde burde de nemlig søge hjælp til at få en bedre hverdag.. Snakke ud om tingene! 

Og KÆMPE for kærligheden og børnene ! 

Jeg tænker måske osse at din kæreste (bror til den dovne mand) kunne ta en snak om hvad i har hørt og evt få ham til fornuft til at gøre noget ved det. 

Meget enig og det er ikke til at vide hvordan det er. Der er altid fejl fra begge sider, og så kan det jo selvfølgelig være forskelligt hvordan det bliver fordelt men hjælp til at få detes problemer løst må være nummer 1 

Anmeld Citér

6. september 2016

Bshizzle

Årgangs Mor skriver:

Meget enig og det er ikke til at vide hvordan det er. Der er altid fejl fra begge sider, og så kan det jo selvfølgelig være forskelligt hvordan det bliver fordelt men hjælp til at få detes problemer løst må være nummer 1 

Lige præcis.. 

Alle forhold har små problemer eller ting de holder inde med.. 

Dette er bare de færreste der tør indrømme det. 

Det er vigtigt at snakke sammen i er forhold, og prøve at få det løst hvis man virkelig elsker en person. 

Man kan høre på TS at Svigerinden og Svogeren der faktisk har kærlighed imellem eftersom de har gået så langt at Svogeren har adopteret et barnet. 

Så mit råd til TS er at be Svigerinden om at trampe noget hårdere i gulvet (ment på den måde at starte samtalen stille og ikke slynge ud "hold kæft du er træls mm") og få snakket ud om tingene. 

Evt få delt opgaverne op eller bare minde hinanden om det uden at skabe en dårlig stemning. 

Håber de holder fast i kærligheden og finder hinanden og løst problemerne. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Skouboe

Bshizzle skriver:

Lige præcis.. 

Alle forhold har små problemer eller ting de holder inde med.. 

Dette er bare de færreste der tør indrømme det. 

Det er vigtigt at snakke sammen i er forhold, og prøve at få det løst hvis man virkelig elsker en person. 

Man kan høre på TS at Svigerinden og Svogeren der faktisk har kærlighed imellem eftersom de har gået så langt at Svogeren har adopteret et barnet. 

Så mit råd til TS er at be Svigerinden om at trampe noget hårdere i gulvet (ment på den måde at starte samtalen stille og ikke slynge ud "hold kæft du er træls mm") og få snakket ud om tingene. 

Evt få delt opgaverne op eller bare minde hinanden om det uden at skabe en dårlig stemning. 

Håber de holder fast i kærligheden og finder hinanden og løst problemerne. 

Jeg er normalt tilhænger af at løse problemerne og ikke vælge den nemme vej, men jeg tror også på at man får det ud af en relation, som man putter ind i den, og når han snakker grimt til hende og tilbyder hende at hjælpe med at pakke, så er hun simpelthen nødt til at gøre det, ellers tager han hende aldrig seriøst. 

Måske nogle uger alene kan lære ham at behandle hende med lidt mere respekt, og hvis ikke, så er det nok meget godt at hun allerede er gået. 

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonymor10

Anonym skriver:

Hvad synes din kæreste?? Han kan forhpbebtlbgidt se der er noget galt?

Jeg tror skak støtte hende i at hun kan være meget gladere alene. Måske hjælpe hende ned at søge bolig og undersøge hvilke tilskud hun kan få, så hun kan se det kan lade sig gøre.

Og lade hende vide at der er mange andre (ordentlige) fisk i vandet, som vil kunne elske hende. Det er jo ham der er i stykker og ikke hende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.