At finde sine biologiske forældre i afrika

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2016

Anonym trådstarter

en bekendt jeg har på 19 år vil gerne finde hans biologiske forældre i afrika.

Men hvordan pokker gør man sådan noget?

Han blev efterladt på et trappetrin uden foran et børnehjem så i princippet har de ingen oplysninger.

Er det så bare ærgeligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Sådan lige umiddelbart så tænker jeg at ja det er bare ærgerligt. Hvis hans biologiske forældre ikke er registreret nogen steder og ingen ved hvem der efterlod ham på den trappesten, så tror jeg ikke der er så meget at komme efter. I Afrika har man ikke det registreringssystem ved fødsel som vi kender herfra. Man kan sagtens føde et barn uden det bliver registreret nogen steder og forældrene er derfor umulige at finde.

Anmeld Citér

6. september 2016

modesty

Anonym skriver:

Han blev efterladt på et trappetrin uden foran et børnehjem så i princippet har de ingen oplysninger.

Er det så bare ærgeligt?

Hans danske adoptivbureau burde kunne hjælpe ham med fremgangsmetode. 

Men nej, jeg tænker ikke umiddelbart at det bare er ærgerligt. Det er helt umuligt at vide før han graver noget mere i sagen. 

Han må jo backtracke og starte med det danske bureau som kan give ham oplysninger om hvor han var inden han kom til Danmark. Og så må han nok tage til Afrika og tage den derfra.

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

tak for svar

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er det så bare ærgeligt?

Jeg kender en der er i gang med at finde sine biologiske forældre. Dog ved har forholdsvis meget og har også billede osv. 

Han har valgt at bruge 5 år på at rejse til landet 1 gang om året, uden hans forædlre, men med en ven(han var 22 da han startede)  På den måde så kommer han til at kende området, sproget, kulturen osv. Han siger selv han gør det for at udelukke så mange unødvendige stressfaktorer som muligt. Han ved hvor presset han bliver når dagen en dag kommer og han vil gerne have de bedste forudsætninger for at tackle det på den bedste måde, også hvis det ikke går som forventet. 

Jeg ved ikke om det kan bruges men ønsker din bekendte alt held og lykke 

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for svaret det giver jeg videre til ham

Anmeld Citér

6. september 2016

Marts<3

Nu er Afrika jo ikke ET land. Så der er selvfølgelig forskel på hvordan landene. Lige i EU. Der er meget forskel på DK og Rumæneren. 

Så antag ikke at det hele er et stort hul i jorden...

Anmeld Citér

6. september 2016

Ai sha

Hvor i afrika stammer han fra?

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonym trådstarter

kan ikke huske hvilket land men det er ovre omkring elfenbenskysten i det område

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.