Hejsa
Jeg har en datter på 1,5 år som går i en rigtig god dagpleje, hun er den yngste ud af de fire der er der , de er tre piger og en dreng, det sidste lange stykke tid er hun begyndt at blive sur hver gang hun ser drenge og råber nej og slå ud efter ham, også selvom han bare står og leger et helt andet sted, hun kan også finde på at gå umotiveret hen og prøve at bide ham.
Jeg synes jeg har prøvet alt, jeg har opsagt nej, fjerne hende fra Drengen, prøv at skældud men intet virker , jeg synes det er syndt da jeg kan se de andre børn er bange for hende og det ender med det er ikke vil lege med hende, jeg håber i kan hjælpe mig med et godt råd eller to
Lisbeths svar
Hej !
Det giver stor frustration når ens lille barn ændrer adfærd, og de andre bliver bange for hende.
Hun er den yngste og er måske blevet holdt lidt væk af den grund.
Hun kan være blevet skubbet slået eller revet og af den grund siger hun nej og slår ud eller bider.
Daglejemoder og du skal have en grundig snak om ,hvordan og med hvilke metoder hun får sat gang i en harmonisk leg med alle børnene,.
Hun kan lave særlige velkomst tiltag. Alle giver hånd og siger hej.
Hun kan samle alle børn til en fælles leg, sang eller andet når i kommer, hvis i kommer til samme tid.
Hun skal have nogle aktiviteter klar til alle børn, som kan samle den lille gruppe.
Sang og kropslige lege er gode ting ,hvor alle kan være med.
I kan få kontakt med den pædagogiske konsulent som kan hjælpe for at bedre trivslen.
Det vigtigste er ,at jeres datter ikke bliver udelukket, hun skal favnes og opleve hendes dagplejeverden er tryg.Der er en kompetent kærlig voksen som støtter og hjælper alle børnene.
Håber det meget snart bliver bedre, så du trygt kan aflevere din lille datter.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk