Eksperthjælp: Har lært at kravle,, men bliver hurtigt træt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. september 2016

Lisbeth Jess

Hej. Lige et spørgsmål angående A.
Han lærte at kravle rigtigt for en lille uges tid siden. Jeg kan bare ikke forstå at han faktisk kun kravler ganske lidt nu har endelig har fundet fidusen. Han kravler kun korte distancer sådan 5-6 "skridt" så sætter han sig op eller lægger sig ned. Han kravler ikke rundt i huset.. Han foretrækker tydeligt at gå rundt hvor vi så støtter ham. Så han får egentlig ikke kravlet vildt meget. Jeg er i tvivl om det bare er fordi han er nybegynder at han ikke kravler langt og hurtigt endnu eller det er noget andet.
Sp og Fys har altid snakket om at de syntes hans udholdenhed var nedsat da han skulle lære at ligge på maven. Derfor bekymrer det mig lidt om det er sådan noget der spiller ind her? At han rent faktisk bliver for udmattet af at kravle og det er derfor han ikke kravler mere end han gør? ?? jeg snakker med lægen om det i næste uge men ville gerne lige hære hvad du tænker.

Lisbeths svar

Hej !

Det kan sagtens være han bliver træt , når han har kravlet lidt. Alligevel gør han det rigtige, sætter sig ned eller lægger sig ned. Det udvikler hans balance til at gå og hjælpe ham når han falder.

Jeg tror I skal ændre på jeres hjælp til ham, hvor I støtter ham i at gå.

Lad ham være på gulvet hvor i er, når i går lidt videre, så lad ham selv lære at følge efter. Det vil øge han interesse, når han har hvilet sig lidt.

Det er vigtigt han lærer at udvikle sin egen styrke i musklerne, og balancen skal være med førend han lærer at gå.

Godt du lige kan vende det med lægen.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.