Ja det var altså godt nok svært at skrive en passende overskrift...
Men har i, som børn, nogensinde stillet jeres forældre et spørgsmål, hvor i idag husker svaret som "helt hen i vejret"?
Jeg spørger fordi der på et andet forum blev stillet et lignende spørgsmål, blot mere til 'hvad ville DU svare på diverse spørgsmål....
Jeg selv spurgte engang min mor, om hun havde været gravid flere gange, end med mig og mine søskende. Hun svarede meget ærligt "ja 2 gange" og jeg spurgte hvornår, og hvorfor det ikke blev til et barn....
Min mor fortalte så at hun havde været gravid 1 gang imellem mine to yngre søskende, men at hun en dag havde tabt barnet, i toilettet, da hun kun var kort henne.....
Jeg var vidst ikke så gammel, Og forestillee mig straks en masse blod i toilettet, og en lille bitte baby. Men jeg var et nervøst barn, og ville ikke spørge om noget der kunen gør emin mor ked af det, så jeg fik ikke nogen videre forklaring. (Kommer lige i tanke om en drøm jeg havde da jeg ventede den første, den har sjovt nok en HEL del til fælles med denne fortælling hmmm)
Jeg spurgte hende så til den anden graviditet (på et andet tidspunkt) som ikke blev til noget, og hun fortalte at hun havde været gravid med tvillinger, før hun fik os, og var sammen med min far. Jeg var vidst lidt ældre, og spurgte denne gang hvad der skete, og hendes svar var at hun havde fået foretaget en abort. Jeg spurgte hvorfor, og forklaringen var at hun var alt for ung, og helt alene. Fair nok for lille maria, videre til næste spørgsmål....
Mor, hvordan får man en abort? Min mor svarer så uden yderligere uddybninger, at man kommer på sygehuset, hvor de så tager børnene væk, og at børnene er meget små, når man gør det. Jeg tænker lidt og spørger hvad man gør ved dem, og kan ikke helt huske hvad hun svarer sådan helt præcist, men noget med at de bliver smidt ud.....
Og den dag idag har jeg bare et billede inde i mit hovede, af bitte små blodige babyer (var dog gammel nok til at forstå at de ikke helt lignede en baby) i en grå plastik skraldespand, der bare venter på at blive tømt....
Så ja, jeg skulle nok have spurgt mere konkret, men jeg var jo kun et barn.... Min mor er selvfølgelig ikke klar over hvilke billeder hun satte i mit hovede, men jeg tror ærligt at lige nøjagtig dét billede er skyld i at jeg virkelig aldrig ønsker en abort.... (Jeg er ikke imod aborter, skal bare ikke selv have en)
Har i haft oplevelser om spørgsmål/forlaringer, som børn, der bare efterlod jer, med de helt forkerte tanker og billeder inde i hovedet...?
Anmeld