Eksperthjælp: 3 måneder ,græder og skal vugges om aftenen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. september 2016

Lisbeth Jess

Hej

Jeg har en datter der er lidt over 3 mdr, og jeg har lidt problemer med at få hende til at sove om aftenen. Hun bliver altid ked af det når hun bliver lagt i seng om aftenen, og jeg skal svøbe og vugge hende før hun vil sove, nogen gange tager det 5 min andre gange 15 min, nogle få gange længere.

Vores dag ser nogenlunde sådan her ud

vågner ved 7 tiden
Sover igen ved 8 tiden, vågner efter 30-60 min efter
Sover igen ved 10.30-11 tiden, vågner efter 60 min ca
Sover igen ved 13-13.30 tiden, vågner efter 30 min ca
Sover igen ved 16 tiden, vågner efter 30 min ca.
Så ligger vi hende til at sove om aftenen omkring kl.18-18.30, vi lægger hende når hun virker træt (gnider sig i øjenene og sådan), men det er så der at hun græder når hun bliver lagt i seng.
Hun sover i min seng i en babynest, med hendes egen dyne.
Hun falder altid i søvn, og så sover hun helt til omkring kl.22 hvor hun har skal have sutten ( nogengsnge lidt mad), og så sover hun til omkring kl.1 og får mad, og derefter omkring kl.4 og kl.6, hvor hun også får mad og sover så til kl.7.

Men er det normalt at hun skal græde hver aften? Hun græder ikke om dagen når hun bliver lagt, nogen gange brokker hun sig lidt, men falder i søvn uden at jeg vugger eller går med hende. Og hun virker meget tilpas ellers og tager rigtig fint på. Jeg er fuldtidsammende.

håber du kan hjælpe

Mvh mig

Lisbeths svar

Hej.

Tillykke med hende.

Hun trives, tager fint på og I har en god dagsrytme.

Når hun græder, fortæller hun jer  noget. 

Jeg tror jeres lille datter er så stor nu,at hun gerne vil have lidt mere selskab om aftenen. Hun er blevet mere nysgerrig på verden og vil nyde enten at være i favn i dynen, være i en slynge eller vikle. hun kan mærke jer, se jer og I kan få gang i snakken og grinene med hende.

Hun kan måske holdes vågen til ved 20 tiden og så falde i den gode søvn og sove til klokken 01.

Det er oftest  først efter de 6 måneder de fleste babyer finder en god soverytme, hvor de kan puttes til nat. Mange er endnu ældre.

Det varer nok ikke længe førend hun tager de lidt længere lure om dagen og I kan ændre  på dagsrytmen.

Græder hun når hun skal sove er det så fint du svøber og vugger hende, det giver nærvær og omsorg til hende.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.