Bopælsadresse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. september 2016

Anonym trådstarter

Hjælp! Jeg flytter ud på lørdag med min dreng da jeg har valgt at jeg vil skilles fra min mand. Vi er enige om denne flytning og at jeg tager vores dreng med og derfor får bopælsadressen... Men hvad nu hvis han fortryder?

jeg kan ikke få ham til at skrive under nogen steder at det er det vi har aftalt men han blir ved med at sige at selvfølgelig skal det være sådan, men hvad sker der hvis jeg flytter min søns adresse og han næste mening?

og hvis jeg anmoder om at få den ændret, får han så besked? Vi vil ha fælles forældre myndighed

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2016

et-ønske

Anonym skriver:

Hjælp! Jeg flytter ud på lørdag med min dreng da jeg har valgt at jeg vil skilles fra min mand. Vi er enige om denne flytning og at jeg tager vores dreng med og derfor får bopælsadressen... Men hvad nu hvis han fortryder?

jeg kan ikke få ham til at skrive under nogen steder at det er det vi har aftalt men han blir ved med at sige at selvfølgelig skal det være sådan, men hvad sker der hvis jeg flytter min søns adresse og han næste mening?

og hvis jeg anmoder om at få den ændret, får han så besked? Vi vil ha fælles forældre myndighed

Du melder flytning på din søn sammen med dig. Kommunen sender et brev til ham og beder ham bekræfte at det er korrekt. 

Anmeld Citér

5. september 2016

Anonym trådstarter

Hvad nu hvis han så siger at det er det ikke?

en af grundene til at jeg går fra ham, er at han er pisse utilregnelig, og intet betyder noget for mig i alt det her, kun at jeg får min dreng med

Anmeld Citér

5. september 2016

anjo01

Anonym skriver:

en af grundene til at jeg går fra ham, er at han er pisse utilregnelig, og intet betyder noget for mig i alt det her, kun at jeg får min dreng med

du skal flytte din adresse på borger dk. Der skal Du skrive under med nem id, og i samme omgang få faderen til at skrive under, hvis I sidder og udfylder det sammen

Anmeld Citér

5. september 2016

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

i får automatisk fælles forældremyndighed, men du kan risikere at, hvis du flytter med din  søn og han ikke vil underskrive adresseflytningen, så kan du være uheldig at bopælen tilfalder faren, da han bliver på bopælen, altså det som er jeres søns faste base.

det bedste ville være hvis han flyttede ud først.

men generelt er min holdning:

få en aftale igennem statsamtet, så har man noget at falde tilbage på og man løber ikke fra aftalen som man f.eks. kan gøre med en mundtlig aftale (du skriver selv at han er utilregnelig)

Anmeld Citér

5. september 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

I ordner det bare sammen på borger.dk så skriver han under med det samme med sit nem id

Flytter du din adresse uden sønnens kan det blir svært at få den igen.

Anmeld Citér

5. september 2016

Rauw

Du kan gå ind og flytte din og barnets adresse hvis du har en bolig at flytte den til, og så skal din eks så skrive under på at han er enig i at du får barnet med. Det hele forgår online og med nemid. Hvis han derimod nægter at skrive under. Ja så skal i igennem en sag, og så er det jo bare at krydse fingre for at den bedst egnede får adressen. At han skriver på et papir eller lign holder ikke i retten så det kan være lige meget. Få det ordnet officielt via borger.dk og så vil jeg lige tilføje, at selv om han skriver under og i flytter og alt er fint. Så kan han søge om bopælen hvis han får lyst og hive dig i retten og så afgør de igen hvem de finder bedst egnet. Så man er aldrig helt på den sikre side uanset hvad. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

pyha tak for råd, selvom jeg jo så aldrig kan vide mig sikker. Men jeg er så ikke et sekund i tvivl om at hvis han inddrager andre, så tilfalder bopælsadressen mig, for jeg har klaret og gjort alt siden han blev født, og han har intet praktisk foretaget sig, og har et job med meget skiftende tider. Men vi er begge enige om at vi helst selv vil klare alt, så det forhåbentligt bliver nemmere at snakke sammen i fremtiden, men før detaljerne er på plads, er jeg meget nervøs

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.