Hvad prioriterer i ved hus-valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Loa skriver:

Haha ja helt vildt 

Virkelig mærkelig konklusion 

Nu gik jeg ikke bare ud fra at TS boede i udlandet og så synes jeg bare billedet så lidt voldsomt ud af en lejebolig som jeg kender til dem fra DK. 

Ok så misforstod jeg dit indlæg. 

Men med ord som mall og de huse synes jeg det er tydeligt hun bor i udlandet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2016

modesty

Hulubulu86 skriver:

Vi skal leje et hus et år eller to mens vi finder det hus vi vil købe (og det evt bygges). Vi har fundet to jeg er ret vilde med, det ene ligger ca 2min kørsel fra børnenes skole (og 7-10min fra den skole de skal på næste år), huset er perfekt til os (omend stort), der er swimmingpool i haven og en lille legeplads samt en kæmpe have de kan løbe rundt i, det eneste minus er at det ligger ud mod en meget travl vej (der er mur hele vejen rundt så de kan ikke komme ud uden nøgle) så det er ikke så hyggeligt at gå tur før man er kommet lidt væk. Der er dog 2 store parker i gåafstand, et shopping center og et stort mall.    

Den anden villa er så smuk, den er lige blevet bygget og den er kæmpe stor med masser af plads til legerum (5 soveværelser og 4 stuer). Badeværelser er bedre her men haven er ligenu kun sand så vi ville skulle betale for fliser eller kunstigt græs. Der er ikke mange færdige huse på vejen så knapt så mange legekammerater men det er et roligt område at gå tur i og det bliver godt om et års tid. Det tager ca 5-7min kørsel fra denne villa til skolen og 7-10min til den kommende skole.

Vælger man det allerede etablerede område med masser af legekammerater men meget trafik eller det der kan blive rigtigt godt men er lidt øde endnu. Der er en årlig prisforskel på ca 65000 kr

Billedet er af villa to som jeg er forelsket i

Så vidt jeg forstår er der tale om to lejeboliger som I alligevel skal fraflytte om 1-2 år?

Altså, nu kommer det liiidt an på HVOR trafikeret vejen ved hus 1 er. 

Men umiddelbart ville jeg helt klart vælge 1. Det er jo lidt ligegyldigt at området ved hus 2 bliver fedt om et år hvis I alligevel skal flytte videre.

Jeg ville prioritere have og børnenes sociale liv.

Jeg kan godt forstå at du har forelsket dig i et hus, men der er vigtigere ting end æstetikken i de fysiske rammer. 

Anmeld Citér

5. september 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Husk i en nybygger kvarter vil der typisk ofte være byggestøj også i weekenderne. 

Det ville jeg personligt se som et minus. Pga maskin kørsel m.v 

Anmeld Citér

5. september 2016

Muffinmus

Den er svær...for personligt sætter jeg pris på at der er ro omkring mig...og meget trafikeret vej er virkelig et kæmpe minus med små børn synes jeg.

Er poolen låst inde bag hegn?  For ellers ville jeg ikke vælge den. Utallige børn drukner årligt desværre af samme årsag.

Vi fik nedlagt vores lille fiskedam på 1,5 meter netop derfor. 

At der kun er sand i haven er også et stort minus ved nr to. Og byggestøj konstant...

Måske i kunne lede lige lidt mere og finde en tredje mulighed?? 

Huset ser fint ud på nr to, de udenlandske huse er ofte rigtigt fine i den lidt højere prisklasse, men ikke hyggelige..  Der mangler altid det vi danskere forbinder med hygge

Anmeld Citér

5. september 2016

Snevejr84

Mariehøne123 skriver:

Jeg synes det er tydeligt hun bor i udlandet. Så jeg forstår ikke dit indlæg. Er du jaloux?

til trådstarter jeg ville vælge nr 1 da beliggenhed og have er vigtigst for mig med små børn især når det kun er midlertidigt selvom det er tydeligt at nr 2 trækker mest

Haha slap da lige af

Anmeld Citér

5. september 2016

Snevejr84

Hulubulu86 skriver:

Vi skal leje et hus et år eller to mens vi finder det hus vi vil købe (og det evt bygges). Vi har fundet to jeg er ret vilde med, det ene ligger ca 2min kørsel fra børnenes skole (og 7-10min fra den skole de skal på næste år), huset er perfekt til os (omend stort), der er swimmingpool i haven og en lille legeplads samt en kæmpe have de kan løbe rundt i, det eneste minus er at det ligger ud mod en meget travl vej (der er mur hele vejen rundt så de kan ikke komme ud uden nøgle) så det er ikke så hyggeligt at gå tur før man er kommet lidt væk. Der er dog 2 store parker i gåafstand, et shopping center og et stort mall.    

Den anden villa er så smuk, den er lige blevet bygget og den er kæmpe stor med masser af plads til legerum (5 soveværelser og 4 stuer). Badeværelser er bedre her men haven er ligenu kun sand så vi ville skulle betale for fliser eller kunstigt græs. Der er ikke mange færdige huse på vejen så knapt så mange legekammerater men det er et roligt område at gå tur i og det bliver godt om et års tid. Det tager ca 5-7min kørsel fra denne villa til skolen og 7-10min til den kommende skole.

Vælger man det allerede etablerede område med masser af legekammerater men meget trafik eller det der kan blive rigtigt godt men er lidt øde endnu. Der er en årlig prisforskel på ca 65000 kr

Billedet er af villa to som jeg er forelsket i

Jeg ville vælge hus nr 2. I det lange løb vil mit bud være at det bliver i gladere for. Det ville jeg ihvertfald

Anmeld Citér

5. september 2016

Carina:-)

Jeg ville vælge nummer 1 når det kun er for 2 år er de få gener til at leve med så kort tid.

Anmeld Citér

5. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi er selv på hus jagt. Vi prioriterer at det ligger på en stille vej.

Det skal være nemt og sikkert at komme til skole. 

Der skal være tæt på offentlig trafik (en a bus/metro/tog) 

huset må godt være af lidt ældre dato - vi vil gerne sætte vores eget præg

vi vil gerne blive boende på amager 

men i dit tilfælde ville jeg vælge hus nr 1 - da I alligevel feaflytter om 2 år

Anmeld Citér

5. september 2016

MorTil3+

Jeg ville vælge nr 1 da det kun er midlertidigt. Vi bor selv ud til en meget trafikeret landevej og støjen vænner man sig hurtigt til. 

Anmeld Citér

5. september 2016

Loa

Mariehøne123 skriver:

Ok så misforstod jeg dit indlæg. 

Men med ord som mall og de huse synes jeg det er tydeligt hun bor i udlandet. 

Okay så grundigt fik jeg så åbenbart heller ikke læst teksten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.