Hej! Min kone og jeg er den 28/8 blevet forældre til en lille dreng. Vi er begge Danske statsborgere, men bor og arbejder i nordtyskland. Hvordan forholder vi os til at vores lille søn skal have et Dansk pas og kan man yderligere få et CPR. Nr. til ham med det samme?
På forhånd mange tak. Jacob xxxxxx-xxxx & Marianne xxxxxx-xxxx, samt lille Adam X
Lindas svar
Kære Jacob og Marianne
Baby.dk er udelukkende for baby-viden, snak og ideer. Jeg som familierådgiver har ingen indsigt i juridiske spørgsmål - slet ikke om pas. Og der er ingen andre på baby.dk der vil kunne besvare jeres spørgsmål.
Pas meget på med at dele personnummer over nettet - den slags bliver let opsnappet af andre der kan misbruge personoplysningerne!
Jeg har slettet dataene fra dette svar og håber I finder svar hos de relevante myndigheder.
Venlig hilsen Linda Stæhr
Familierådgiver ved Trivsel i familien.dk
Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.
Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk
Anmeld
Citér