Læge til stede? Eller en anden klog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
4 svar
1 synes godt om
3. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg tager medicin pga. sclerose og døjer med én, men en meget generende, bivirkning: Ekstremt voldsomme menstruationsblødninger. Så kraftige, at jeg gennembløder tampon plus bind på en time de tre-fire dage, det er værst. 

Jeg tager jern bl.a. af denne grund, men er der ikke en medicin, man kan tage, som kan modvirke blødningerne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2016

B&J

Mor og meget mere skriver:

Jeg tager medicin pga. sclerose og døjer med én, men en meget generende, bivirkning: Ekstremt voldsomme menstruationsblødninger. Så kraftige, at jeg gennembløder tampon plus bind på en time de tre-fire dage, det er værst. 

Jeg tager jern bl.a. af denne grund, men er der ikke en medicin, man kan tage, som kan modvirke blødningerne? 

Hvis jeg var dig vil jeg snakke med lægen på mandag.

men jeg kan så sige uden at tage piller jeg er en af dem der bløder rigtigt meget under min og bruger mange bind og skifter tit. Og ja jeg tager dagligt jern men tager en ekstra mens jeg har min mens for ellers er jeg så træt og kan ingen ting. 

Anmeld Citér

3. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
B&J skriver:

Hvis jeg var dig vil jeg snakke med lægen på mandag.

men jeg kan så sige uden at tage piller jeg er en af dem der bløder rigtigt meget under min og bruger mange bind og skifter tit. Og ja jeg tager dagligt jern men tager en ekstra mens jeg har min mens for ellers er jeg så træt og kan ingen ting. 

Jeg har også altid blødt kraftigt, men det her er ekstremt. Og træthed er desværre en evig følgesvend pga. sclerosen, så jeg er dækket maksimalt ind med jern, vitaminer etc. i forvejen. 

Ja, jeg skal måske have fat i lægen. Har dog nævnt det på Scleroseklinikken, men fik ikke spurgt ind til evt. medicinsk hjælp. 

Anmeld Citér

3. september 2016

Ploffer

Hvis ikke du skal have flere børn kan du få fjernet livmoderslimhinden...

i de fleste tilfælde holder man stort set helt op med at bløde...

jeg fik det gjort den 19. maj og jeg blødte så meget at jeg måtte gå med inkontinensbind og de holdt max en time.

efter operationen kan jeg nøjes med et trusseindlæg i 2 dage

Anmeld Citér

4. september 2016

Skouboe

Jeg har også altid blødt kraftigt, men det her er ekstremt. Og træthed er desværre en evig følgesvend pga. sclerosen, så jeg er dækket maksimalt ind med jern, vitaminer etc. i forvejen. 

Ja, jeg skal måske have fat i lægen. Har dog nævnt det på Scleroseklinikken, men fik ikke spurgt ind til evt. medicinsk hjælp. 

Jeg tror ikke du får meget brugbart ud af neurologerne her. Hvilket hospital er du tilknyttet?

Jeg tror du har mere held med en praktiserende læge, og hvis det er helt umuligt, kunne det være du skulle tale med dem om en anden medicin. 

Jeg har hormonspiral, og det dæmper blødninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.