Min søn er 4,5 år og det har været lidt svært for ham, efter jeg og hans far flyttede fra hinanden. Der har været meget tumult og ballade og dette har helt sikkert påvirket ham + at han bare er 4 og en mega ballade mager nogle gange.
Hans far og jeg er dog nu endelig på talefod og det går bare super godt.. - ENDELIG...
Min søn bliver ofte sur over ingen ting, hidser sig op og begynder gerne at slå, bide, rive, sparke.
Har fået nogle spark og 2 gange slag i ansigtet (øh av.. en dreng på 4 kan altså godt slå liiiidt hårdt) Jeg synes faktisk i selve disse situationer, der takler jeg det godt.
Jeg har meget tålmodighed, men på trods af min lange tålmodighed, så bliver den nogle gange opbrugt - meget hurtigt. Især fordi det er ca. 5 ud af 7 dage.
Det er kun når han er sammen med mig, jeg ved ikke rigtig hvorfor? Men har snakket med børnehaven om det, som siger det sagtens kan være fordi det altid kun er mig der har været den der opdrager, siger nej osv. Dette har hans far ikke været en del af, da han ikke rigtig gad sin familie/os. Hans far har aldrig vist mig respekt og kaldt mig øgenavne osv også foran sønnen.
Tænker nogle gange, ja hvorfor sku' min søn vise mig respekt når far aldrig gjorde det? man ser jo op til sin forældre/far.. Hvis i forstår?
I børnehaven er han gude skøn, (også for det meste når vi er ude)
, de kan ikke kende ham som jeg beskriver og de siger han er den sødeste skønneste dreng.. Og det varmer da mit hjerte helt vildt. For han er bare for lækker
Men idag da vi skulle børste tænder, blev han gal og ville ikke og blev sur/ked - nok også fordi han var død træt, kl.var 18.20.
Han begyndte så at lægge ud til at slå mig, og han sagde også han ville slå mig. Jeg har nogle reflekser der gør jeg sådan ubevist fjerner mit hoved, for jeg gider da ikke blive slået og det er ikke iorden (dette snakker jeg også med ham om), og løftede så min pegefinger og sagde til ham "du skal lade hver med at slå!" han kiggede bare på mig uden at sige noget og blev ved. Jeg sagde så "Hvis du slår mig, så slår jeg dig" og så sagde han med det samme "jeg slår dig ikke mor" og derefter sagde han jeg bare ville slå ham og kørte den helt ud.
Jeg sagde så til ham at jeg aldrig kunne finde på at slå ham, men at det ikke var iorden at slå nogle. og vi snakkede om det og kom videre i teksen med at tisse af og læse godnat historie..
Jeg har aldrig rørt min søn. Det fløj bare ud af munden på mig, måske fordi jeg blev lidt nervøs fordi han tit bliver gal.
Jeg fortryder virkelig meget at jeg sagde dette, det var ikke okay og har sådan lyst til bare at vægge ham for at fortælle ham jeg ikke mente det. Jeg vægger ham selvfølgelig ikke.. Men jeg har sindsyg dårlig samvittighed..

Har du nogen sinde sagt noget til dit barn som du ikke mente?
Har du nogen gode råd?
Knus og god aften!