Ufrivillig abort - har du prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du oplevet en ufrivillig abort?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

334 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der har prøvet at miste et ønsket barn. Synes at det virker til, at mange har prøvet det nemlig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hej Det er der også rigtig mange der oplever - nogle steder anslås det at op mod 25% af begyndende graviditeter går til. Men det er svært at måle og nogle gange opdager kvinderne det ikke selv.

Ved at spørge som du gør herinde, får du ikke et brugbart eller retvisende billede af hvor "normalt" det er. Dette ville kræve en langt større stikprøve og en mere tilfældig udvælgelse af hvem der svarer. Herinde vil forekomsten af aborter antageligt være langt højere end i "virkeligheden" - kvinder der mister taler og skriver selvfølgelig mere om det, end kvinder der ikke mister

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hej Det er der også rigtig mange der oplever - nogle steder anslås det at op mod 25% af begyndende graviditeter går til. Men det er svært at måle og nogle gange opdager kvinderne det ikke selv.

Ved at spørge som du gør herinde, får du ikke et brugbart eller retvisende billede af hvor "normalt" det er. Dette ville kræve en langt større stikprøve og en mere tilfældig udvælgelse af hvem der svarer. Herinde vil forekomsten af aborter antageligt være langt højere end i "virkeligheden" - kvinder der mister taler og skriver selvfølgelig mere om det, end kvinder der ikke mister

ja, jeg er klar over, at det ikke er en valid undersøgelse, men det kan alligevel give en lille indikator.

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym

Tillader at være anonym 

Men ja, jeg har mistet 2 gange en ønsket graviditet. 

Anmeld Citér

1. september 2016

Hike

Har haft en graviditet udenfor livmoderen, men mistet og mistet? Det ved jeg ikke, det føles ikke sådan. Ja, graviditeten vat planlagt, og vi var glade da testen var positiv og kede af det da vi fandt ud af at det var GUL. men fra det øjeblik, havde jeg ikke længere et forhold til graviditeten, og føler bare jeg fik et indgreb og kom videre.. Så jeg stemte lige blank 

Anmeld Citér

1. september 2016

Hike

"dobbelt"

Anmeld Citér

1. september 2016

God-mor

Jeg havde det man vist kalder en bio for nogle måneder siden. Men ellers ikke 

Anmeld Citér

1. september 2016

modesty

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange der har prøvet at miste et ønsket barn. Synes at det virker til, at mange har prøvet det nemlig. 

Den her side er nok ikke særligt retvisende ift. et gennemsnit, da der er mange der kommer herinde netop fordi de har problemer med fertiliteten. 

Men jeg kan fortælle dig at cirka 25% af alle graviditeter går til grunde. Langt de fleste dog så tidligt at den gravide ikke engang når at opdage det fordi hun får sin menstruation cirka på samme tidspunkt som normalt (ved biokemisk graviditet).

Hvis man har set hjerteblink ved uge 7, falder abortrisikoen til cirka 3%

Langt, langt de fleste afbrudte graviditeter sker altså inden uge 7.

Anmeld Citér

1. september 2016

70121416

Hejsa. 

Har mistet første gang ved spontan abort i uge 6. 

Oplevede Missed Abortion efter uge 8, 3 dage efter at have set hjerteblink, var en af de 2% som scanningsjordemodereb fortalte om. 

Har så også oplevet et par biokemiske graviditer og et vindæg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.