ny seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

274 visninger
7 svar
4 synes godt om
30. august 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg har endnu en gang måttet bruge minutters kamp på at få min datters ben fri.

Jeg ender ofte med at måtte ind til min datter efter hun er kommet i seng - nogle gange også midt på natten - for at stå og kæmpe med hendes ben da hun har stukket knæet gennem tremmerne og så sat sit ben fast.

Her til aften var det så slemt at hun fik mærker og jeg kunne ikke få hende ned i sengen igen, så pt sover hun i min seng.

Hun er nu 2 1/2 og jeg overvejer derfor om det ville være en ide at prøve at finde en 'alm' seng til hende i stedet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2016

Wonderboy2011

Ms.Sunshine skriver:

Jeg ender ofte med at måtte ind til min datter efter hun er kommet i seng - nogle gange også midt på natten - for at stå og kæmpe med hendes ben da hun har stukket knæet gennem tremmerne og så sat sit ben fast.

Her til aften var det så slemt at hun fik mærker og jeg kunne ikke få hende ned i sengen igen, så pt sover hun i min seng.

Hun er nu 2 1/2 og jeg overvejer derfor om det ville være en ide at prøve at finde en 'alm' seng til hende i stedet?

Synes helt klart du skal skifte til en juniorseng med sengehest på. Tror også hendes søvn vil forbedres.

Det lyder ikke særlig godt for hende at hun sidder sådan fast i tremmerne, en dag kan det jo virkelig ende galt. 

Anmeld Citér

30. august 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Ms.Sunshine skriver:

Er det fordi det er en tremmeseng? 

Vores datter sover i sådan en lilleperseng. Uden tremmer. Men der er alligevel ca 20 cm fra madrassen til kanten. Så hun falder i hvert fald ikke ud. 

Jeg ville slet ikke tøve med at rykke hende over i en anden. De episoder kan ødelægge mange nætter. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Ms.Momo

SDD skriver:

Er det fordi det er en tremmeseng? 

Vores datter sover i sådan en lilleperseng. Uden tremmer. Men der er alligevel ca 20 cm fra madrassen til kanten. Så hun falder i hvert fald ikke ud. 

Jeg ville slet ikke tøve med at rykke hende over i en anden. De episoder kan ødelægge mange nætter. 

Ja, det er en tremmeseng.

Anmeld Citér

31. august 2016

Bshizzle

Jeg ville helt sikkert osse skifte den seng ud. 

Jeg har netop skiftet min søn's seng ud.. 

Ikke fordi han lige sad i klemme i den, men fordi jeg evigt altid slog hovedet ind i kanten (samme gjorde han osse et par gange) da det var en køjeseng (brandbil) hvor han sov nederst. 

Jeg fik så min mand til at bygge en seng ud fra mine ideer og specielt stigen var vigtig samt hvor bredt der var mellem tremmerne.

... Kan da lige tilføje et billede  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

31. august 2016

M&Ms

Vores søn på 2,5 år har lige fået en Flexa-seng (90x200). Vi har købt den uden sengehest, men med udtræksseng, da han måske kun 4 gange er faldet ud af sin tremmeseng, efter vi tog den ene side af for et år siden. Han fik også mast sine ben ind mellem tremmerne, men dog aldrig så alvorligt som din datter.

Vores valg af seng hænger sammen med, at han kan vokse i den, så vi ikke behøver kaste penge efter en juniorseng og så der er en ekstra sengeplads på sigt til gæster og kammerater.

Det fungerer fint for os.

Jeg ville skunde mig at finde en ny seng til hende - og altså ikke nødvendigvis en juniorseng.

Anmeld Citér

31. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg ville ikke tøve med at købe ny seng til hende. Min datter får også ny seng til jul når hun er 2,5 år, men det er mest fordi hendes seng er gammel og snart ikke holder til mere.

Når din datter sidder fast på den måde ville jeg skynde mig at købe en ny seng til hende. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Ms.Momo

M&Ms skriver:

Vores søn på 2,5 år har lige fået en Flexa-seng (90x200). Vi har købt den uden sengehest, men med udtræksseng, da han måske kun 4 gange er faldet ud af sin tremmeseng, efter vi tog den ene side af for et år siden. Han fik også mast sine ben ind mellem tremmerne, men dog aldrig så alvorligt som din datter.

Vores valg af seng hænger sammen med, at han kan vokse i den, så vi ikke behøver kaste penge efter en juniorseng og så der er en ekstra sengeplads på sigt til gæster og kammerater.

Det fungerer fint for os.

Jeg ville skunde mig at finde en ny seng til hende - og altså ikke nødvendigvis en juniorseng.

Hendes storebror gik også direkte fra tremmeseng til en almindelig seng

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.