Anna Becker Hej
Jeg har en pige på 2 år. Det med vuggestuen har været en kamp fra dag 1. Hun skriger og er bange hver eneste dag. Men vi har fået at vide at det at tage hende ud af vuggestuen vil være en bjørnetjeneste og skade hende på sigt. Hun bliver "kastet for ulvene" før eller siden alligevel. Vi har gået og troet at hun var extra følsom pige, men vi mener nu at hun simpelthen er rædselslagen for de andre børn. I vuggestuen er klamrer hun sig til pædagogerne og når børn er på besøg herhjemme så vil hun ud at lege med det samme. Vel at mærke alene med farmand. Hvad gør vi ? Går det over ? Kender nogen anden til problematikken ?
Lisbeths svar
Hej!
Det er da en meget ulykkelig situation I alle er i.Det er sorgfuldt at aflevere et barn som skriger.
Som jeg tolker det, du fortæller ,hægter hun sig fast på en voksen og trives ikke, er bange for de andre børn.
Jeg er usikker på din beskrivelse af: Hun skal jo kastes for løverne på et tidspunkt.
Hvor og af hvem har I mon fået den bemærkning.?
Min overbevisning er at børn skal være i trygge rammer ,hvor de lærer at være sammen med andre børn i en tryg og varm atmosfære.
Det lyder som hun mangler den tryghed i vuggestuen.
Hvor længe har hun gået i vuggestuen ?
Hvilke pædagogiske tiltag er taget for en bedre trivsel?
Har der været en pædagogisk konsulent indover?
Hvis hun har gået i vuggestuen en længere periode og stadig ikke trives.anbefaler jeg at få een snak med den pædagogiske konsulent i kommunen.
Hun er stadig et lille barn, som nok har brug for en tryg ramme med færre børn.
En ramme hvor hun kan overskue mængden af børn, blive tryg og få lyst til at deltage i lege med andre.
Nogle børn bliver overvældet af de mange børn og sikkert forskellige voksne ,og har svært ved at give slip på en tryg måde.
Jeg vil rigtig gerne uddybe,hvis du har brug for det.Mangler lidt flere oplysninger omkring ovennævnte spørgsmål.
Håber I hurtigt får den nødvendige hjælp til bedre trivsel for jeres lille pige.
Rigtig meget held og lykke dermed.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk