Hvor mange fritidsaktiviteter om ugen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
11 svar
1 synes godt om
30. august 2016

migmigher

Hvor mange fritidsaktiviteter går jeres børn til om ugen? 

Vores på 3 år går søndag og tirsdag.

Vi havde snakket om torsdag også, men vi tænker også, at det kan blive for meget. 

Børnehaven hedder 9-15, så vi har meget tid herhjemme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det kommer jo nok an på barnet. Om det har brug for at koble af efter børnehave, eller om det trives med en masse aktiviteter. 

Selvom I synes at barnet tilbringer meget tid hjemme, så har de jo også godt af tid hvor de bare tøffer rundt og hygger sig, og kobler af. 

Personligt synes jeg det er for meget med tre fritidsaktiviteter.

Anmeld Citér

30. august 2016

Skouboe

Vores unger er 6 og 7, og har 2 aktiviteter om ugen. Vi har valgt at de skal gå til svømning, og de har selv valgt spejder begge 2 i år. Tidligere har det været ting som gymnastik og dans, der har været favoritter. 

Hjemme hos os, er 2 det maksimale antal fritidsaktiviteter vi kan få hverdagen til at hænge sammen med. 

Anmeld Citér

30. august 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea på næsten 8 år ska gå til dans 1 gang i ugen. 

Alberte på 4 år ska gå til gymnastik 1 gang i ugen.

Vi har valgt at de kun ska gå til 1 ting i ugen, da vi ik har tiden til mere og føler endelig heller ik de har energi til mere, vh stine

Anmeld Citér

30. august 2016

Troldemommi

Jeg syntes en fritidsaktivitet om ugen er passende, de er kun 2 og 4 og skal også have afslapning derhjemme plus diverse legeaftaler 

Anmeld Citér

30. august 2016

modesty

migmigher skriver:

Hvor mange fritidsaktiviteter går jeres børn til om ugen? 

Vores på 3 år går søndag og tirsdag.

Vi havde snakket om torsdag også, men vi tænker også, at det kan blive for meget. 

Børnehaven hedder 9-15, så vi har meget tid herhjemme. 

Jeg synes at 2 gange om ugen til en 3-årig er meget - men det kommer vel også helt an på barnet? Da vores søn var den alder, havde han enten 0 eller 1 aktivitet (afhængigt af sæsonen).

Vi starter ham op på 2 aktiviteter fra næste uge og jeg er lidt spændt på om det kommer til at virke af for meget. Han bliver 5 år til oktober.

Vi har cirka samme institutionstider som jer - nogle gange til 16.

Men vi bor også midt i København og har masser af socialt børneliv og aktivitetsmuligheder generelt i nærmiljøet. Måske det også gør en forskel for mit syn på det, det ved jeg ikke. 

Men - jeg synes at 3 gange om ugen til en 3-årig er ret meget.

Anmeld Citér

30. august 2016

Babilooo

Her er to ting rigeligt. 

Du kan jo vælge to og så tage i svømmehallen eller ud at cykle eller andet, hvis der er overskud. 

Hvis du har tre aktiviteter er der heller ikke plads til legeaftaler... Det ville også afholde mig

Anmeld Citér

30. august 2016

mortilpige

Min ældste er 3 1/2, og hun har 1 hver uge. Hun går til ridning hver mandag, og det virker til at være rigeligt lige pt. 

Anmeld Citér

30. august 2016

migmigher

modesty skriver:

Jeg synes at 2 gange om ugen til en 3-årig er meget - men det kommer vel også helt an på barnet? Da vores søn var den alder, havde han enten 0 eller 1 aktivitet (afhængigt af sæsonen).

Vi starter ham op på 2 aktiviteter fra næste uge og jeg er lidt spændt på om det kommer til at virke af for meget. Han bliver 5 år til oktober.

Vi har cirka samme institutionstider som jer - nogle gange til 16.

Men vi bor også midt i København og har masser af socialt børneliv og aktivitetsmuligheder generelt i nærmiljøet. Måske det også gør en forskel for mit syn på det, det ved jeg ikke. 

Men - jeg synes at 3 gange om ugen til en 3-årig er ret meget.

De sidste 2 år, har der været 2 aktiviteter. Musik og svømning.

Anmeld Citér

30. august 2016

migmigher

Smølfine123 skriver:

Her er to ting rigeligt. 

Du kan jo vælge to og så tage i svømmehallen eller ud at cykle eller andet, hvis der er overskud. 

Hvis du har tre aktiviteter er der heller ikke plads til legeaftaler... Det ville også afholde mig

De sidste 2 år, har der været 2 aktiviteter. Musik og svømning.

Begge virker til, at det er mere "hyggeligt" at skulle til, end at det er "planlagt".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.